انگار خوان کتاب گسترده است. بفرمایید کتاب میل کنید!

در هفته کتاب قرار داریم و در کشور برنامه‌های مختلفی در حال برگزاری است. روزهای 27، 28 و 29 آبان‌ روزهای «کتاب، عامل بالندگی کودک و تحکیم خانواده» نام گرفته است.

جشن کتاب در مراکز کانون

کانون پرورش فکری کودکان برنامه‌های متنوعی دارد. به گزارش دوچرخه،‌ محسن حموله، معاون روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌گوید:«800 نمایشگاه در 800 مرکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر کشور، فروش کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف، برگزاری جشن کتاب و کتاب‌خوانی در کلیه مراکز فرهنگی و هنری با حضور اعضا، مربیان و دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه اعضای کشور از جمله برنامه‌های ویژه کانون در نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.»

او می‌گوید:«برپایی نمایشگاه آثار اعضا با محوریت کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب بین اعضا، معرفی اعضای کتاب‌خوان مراکز، برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی الکترونیکی از دیگر برنامه‌های کانون در این هفته است.»

جشن کتاب تهران

جشن کتاب تهران تا 29 آبان در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام مرتضی جعفر‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران می‌گوید:« امسال جشن کتاب با شعار «این هفته در تهران ترافیک کتاب سنگین است» برگزار می‌شود.»

او می‌گوید:«سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران از مدارس دعوت به عمل آورده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و در راستای آن نیز به انتشار سه روزنامه‌دیواری برای سه مقطع سنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان با محتوای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های سازمان در جشن کتاب تهران، مسابقه، معرفی سایت‌های فعال در حوزه کتاب، طنز و کمیک استریپ پرداخته است. این روزنامه دیواری‌ها برای ایجاد فضای تعاملی میان مدرسه‌ها و سازمان فرهنگی، هنری طراحی شده است. »

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری می‌گوید:«در هفته کتاب، نمایشگاه تخصصی کتاب و محصولات ویژه کودکان برگزار می‌شود و از اهداف آن می‌توان به ایجاد بستر مناسب جهت بهره‌برداری گروه سنی کودک از برنامه‌های هفته کتاب با حضور حداقل 50 ناشر تخصصی کودک جهت معرفی و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کودک و نوجوان و اجرای برنامه‌های میدانی شاد برای کودکان با حضور گروه‌های تلویزیونی با محوریت ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی، اشاره کرد.»

جعفرپور می‌گوید:« کتاب اتوبوس و مترو از ابتدای آبان سال 89 تا آخر فروردین سال 90 تولید و برنامه‌های هفته کتاب به همراه جملاتی از بزرگان پیرامون کتاب و کتاب‌خوانی در 2500 دستگاه اتوبوس به مخاطبان عرضه می‌شود.»

یک برنامه کتاب‌خوانی

در این هفته نویسنده‌ها و شاعران و تصویرگران در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند و با دانش‌آموزان درباره کتاب حرف می‌زنند و شش هزار دانش آموز کتاب هدیه می‌گیرند.ناهید شهیدی، نویسنده نیز درباره این برنامه می‌گوید:« نام این برنامه، «گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی» است که چند سالی هست در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. در این طرح،‌ شاعران و نویسنده‌ها در مدرسه‌ها حاضر می‌شوند و درباره کتاب خود حرف می‌زنند. امسال این برنامه در مناطق اطراف تهران، مثل رباط کریم، چهار دانگه و...برگزار می‌شود.» این برنامه تا 29 آبان ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین