تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷

همشهری آنلاین: سازمان زیباسازی شهرتهران، همزمان با آغاز اجلاس سران کشورهای غیر متعهد اقدام به نصب مجسمه «صلح» در محوطه برج میلاد کرد.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی موسوی - مدیر اداره حجم سازمان زیباسازی شهر تهران - با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در زمان برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد، گفت: این سازمان پیکره «بانوی صلح» را که در دست راستش شاخه زیتونی به عنوان نماد صلح و دوستی قرار دارد، طراحی کرده و پس از مکان یابی در مجموعه برج میلاد به نمایش درآورده است.

او افزود: این پیکره توسط هنرمند مجسمه‌ساز- محمد بیک‌زاده - روی سنگی از جنس تراورتن سفید اجرا شده و ارتفاع آن با پایه در حدود 3 ‌متر است.

سازمان زیباسازی شهر تهران علاوه بر این ،به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد برنامه‌هایی را برای زیبایی و مناسب‌سازی چهره شهر انجام داده است.

 

موسوی با اشاره به این موضوع اضافه کرد: آثار حجمی و المان‌هایی که در فضاهای عمومی جانمایی شده، معرفی دو موضوع «صلح طلبی» و «اقوام ایرانی» را به میهمانان مد نظر دارد.

به گفته رییس اداره حجم سازمان زیباسازی، این مجموعه در همین راستا و به منظور معرفی فرهنگ ایرانی، تاکنون مجموعه‌ای شش تایی از مجسمه اقوام ایرانی را در مسیر تردد میهمانان اجلاس و محل برگزاری اجلاس نصب کرده است.

موسوی با بیان اینکه ساخت و نصب المان‌های حجمی یکی از فعالیت‌های سازمان در بهسازی چهره شهر تهران است، ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه برگزاری شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد در تهران، تاکنون 10 نشان اجلاس به صورت حجمی در محل برگزاری آن نصب شده است.

برچسب‌ها