گروه حوادث: راننده زانتیا تا زمانی که ماشینش به سرقت نرفته بود تصور می‌کرد در یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی شرکت کرده است.

او فریب یک مأمور قلابی را خورده بود که نقشه سرقت خودروی وی را در سر داشت. بعد از ظهر 17آبان مردی سراسیمه به کلانتری 133تهران رفت و مدعی شد مردی که لباس پلیس به تن داشته دقایقی پیش خودروی زانتیایش را به سرقت برده است. این مرد در تشریح ماجرا گفت: دو روز پیش در حال عبور از اتوبان کرج- قزوین بودم که دیدم مردی با لباس نظامی و درجه ستوان سومی کنار اتوبان ایستاده و منتظر تاکسی است.

توقف کردم تا او را به مقصدش برسانم و در بین راه سر صحبت را باز کردم. او می‌گفت که میثم نام دارد و برای دستگیری یک متهم تحت تعقیب از شهرستان به تهران آمده است. وقتی مقابل دادگاه هشتگرد رسیدیم، او از ماشین پیاده شد و با گفتن این جمله که قرار است از دادگاه دستور دستگیری متهم را بگیرد، از من شماره تلفنم را گرفت تا اگر به کمک احتیاج داشت با من تماس بگیرد.

شاکی ادامه داد: صبح امروز این مرد با من تماس گرفت و گفت که ماشینش قبل از پایان مأموریت خراب شده و به کمک احتیاج دارد. من هم راهی محلی شدم که او منتظرم بود. میثم ادعا کرد که راننده بنز پلیس است و دست فرمان خوبی دارد. بعد هم از من خواست که خودش پشت فرمان بنشیند. من هم قبول کردم و پیاده شدم تا جایمان را عوض کنیم.

او پشت فرمان نشست و قبل از اینکه من سوار ماشین شوم، پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. با شکایت این مرد پرونده در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی مأمور قلابی شروع شد. مأموران با کمک شاکی به چهره‌نگاری متهم پرداختند و متوجه شدند که مأمور قلابی مجرم سابقه داری است که پیش از این هم دو بار به اتهام استفاده غیرمجاز از عنوان و لباس نظامی دستگیر شده.

با شناسایی محل تردد میثم در شهرستان هشتگرد وی سوار بر خودروی مسروقه دستگیر شد. در بازرسی داخل خودرو یک‌دست لباس نظامی با درجه ستوان سومی کشف شد و متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به جعل عنوان و سرقت خودروی زانتیا اعتراف کرد. سرهنگ غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی متهم ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین