همشهری آنلاین: قائم مقام معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، ۵۰هزار نفر در در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری تهران مشغول به کار شده‌اند، گفت: با این وجود تعداد نیروهای کار کشور به ویژه افراد تحصیلکرده که شغلی ندارند بسیار قابل توجه است و فقط فعالیت‌های شهرداری در این زمینه پاسخگو نیست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تهران سما، ناصر امانی با بیان این مطلب افزود:شهرداری تهران به دلیل فعالیت‌های عمرانی و خدماتی که در سطح شهر داشته است و طی چند سال اخیر این فعالیت‌ها به شکل جهشی افزایش یافته است، توانسته تعداد زیادی از جوانان جویای کار و آماده را جذب کند.

وی فزود: طرح‌های بزرگ شهرداری که در چند سال اخیر انجام شده و هم اکنون نیز ادامه دارد مانند پروژه‌های صدر- نیایش، امام علی (ع)، تونل امیر کبیر، دریاچه چیتگر، یادگار امام (ره) که بخشی از آن بهره برداری شده و بخش دیگر تا پایان سال افتتاح می‌شود و... از جمله پروژه‌هایی است که برای انجام آن از نیروی کار کشور استفاده شده است.

قائم مقام معاون مالی و اداری شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه خدمات شهری نیز در گذشته بسیاری از کارگران ملیت ایرانی نداشتند و کارگران ایرانی نیزازاین کار‌ها استقبال نمی‌کردند، اما با توجه به تحولات اقتصادی اخیر در کشور و اینکه بسیاری از نیروهای کار غیر ایرانی از این حوزه خارج شدند، از نیروهای کار ایرانی در این بخش استفاده می‌شود.

امانی تصریح کرد: همه این اقدامات، نیرویی را به مجموعه شهرداری داده است تا به کشور در بحث اشتغالزایی کمک کند، هرچند تعداد نیروهای کار کشور که شغلی ندارند بسیار قابل توجه است و فقط فعالیت‌های شهرداری تهران در این زمینه پاسخگو نیست.

وی با اشاره به نیروی کار تحصیلکرده بیکار اظهار کرد: بخشی از جویندگان کار افراد تحصیل کرده‌ای هستند که نمی‌توانیم به عنوان نیروی خدماتی از آنان استفاده کنیم و خواهان آن هستند تا در حوزه‌های تخصصی و ستادی کار کنند که شهرداری در این زمینه نمی‌تواند پوشش کافی داشته باشد.

امانی در ادامه افزود: شهرداری تهران طی سال‌های اخیر درجذب حوزه‌های خدماتی و کارگری فعال عمل کرده و تعداد قابل توجهی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی به کار گرفته است.

به گفته وی، در چند سال گذشته شهرداری تهران حدود ۵۰ هزار نفر را در این بخش‌ها جذب و به کار گرفته است.