گروه شهری: معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح فوریتی شهرداری برای ساماندهی خانواده‌های بی‌سرپناه در حال اجراست.

رضا جاگیری با اعلام این خبر افزود: اسکان خانواده‌های بی‌سرپناه، فعالیت جدید شهرداری تهران است که از طریق هماهنگی با یک مؤسسه فعال در حوزه خدمات اجتماعی در مناطق 22گانه در حال اجراست. وی ادامه داد: درمرحله اول این اسکان که به‌صورت فوریتی انجام می‌شود، خانواده‌های بی‌سرپناه را به مسافرخانه‌های کمیته امداد امام (ره) معرفی و سپس با همکاری مؤسسه فعال در حوزه خدمات اجتماعی و پرداخت هزینه از سوی شهرداری، خانه‌ای برای اسکان آنها رهن می‌کنیم.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه با اشاره به این موضوع که همه مراحل اسکان باید در مدت کمتر از سه روز انجام شود، تصریح کرد: ارائه خدمات مددکاری برای یک سال و همچنین تهیه ارزاق رایگان برای مدت دو هفته از سایر خدمات مدیریت شهری به این شهروندان است. وی با اشاره به این موضوع که طی 20روز گذشته تقریبا 15 خانواده بی‌سرپناه اسکان داده شده‌اند یادآور شد: این امر در زمره فعالیت‌های شهرداری تهران نیست؛ یعنی مسئولیت اداری تعریف شده‌ای در قالب وظایف مدیریت شهری برای آن تعیین نشده بلکه این یک احساس مسئولیت خاص و انسانی است.

کد خبر 195549
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز