گروه حوادث: مرد سنگدل بعد از اینکه به بهانه خرید خوراکی، دختر شش ساله را به خانه‌اش کشاند، طلاهای او را دزدید و برای اینکه راز سرقتش فاش نشود، دختربچه بی‌گناه را به قتل رساند.

21دی‌ماه امسال مأموران پلیس آگاهی تبریز در جریان ناپدید شدن دختربچه شش ساله‌ای به نام زهرا در محله آناخاتون قرار گرفتند. مادر زهرا مدعی بود که دخترش برای خرید خوراکی به مغازه سر کوچه‌شان رفته اما از همان زمان ناپدید شده است. این در حالی بود که مرد مغازه‌دار مدعی بود که زهرا اصلا به مغازه او مراجعه نکرده و این یعنی دختربچه شش ساله در بین راه ناپدید شده است.

با شروع تحقیقات پلیسی، جست‌وجو برای یافتن ردی از دختر گمشده شروع شد. پلیس در این مرحله با دو احتمال روبه‌رو بود؛ اینکه زهرا به‌خاطر بازیگوشی گم‌شده یا اینکه از سوی افرادی ربوده شده است. درحالی‌که تحقیقات پلیس ادامه داشت، خانواده زهرا برای یافتن ردی از دخترشان عکس او را روی در و دیوار شهر چسبانده و برای پیدا کردنش از مردم کمک خواستند تا اینکه سه‌روز بعد از گم‌شدن او، فرد ناشناسی با خانواده زهرا تماس گرفت و خبر وحشتناکی را به آنها داد. این مرد نشانی محلی را داد که جسد زهرا کوچولو در آنجا رها شده بود و تلفن را قطع کرد.

پس از این تماس، پدر و مادر دختربچه با عجله راهی همان محلی شدند که مرد ناشناس گفته بود. آنها در آنجا کیسه‌ای را دیدند و وقتی در آن را باز کردند، با جسد دخترشان در داخل کیسه روبه‌رو شدند. با پیدا شدن جسد دختربچه گمشده، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عامل جنایت شروع شد. به‌رغم اینکه هیچ شاهد و سرنخی برای این قتل هولناک وجود نداشت، کارآگاهان در بررسی‌های تخصصی توانستند ردی از عامل جنایت به‌دست آورند.

سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان این خبر گفت: عامل جنایت مردی به نام داوود است که او هم از اهالی محله آناخاتون تبریز است. وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه به جنایت اعتراف کرد. او گفت که با دیدن طلاهای زهرا، وسوسه سرقت به جانش افتاده و به بهانه خرید خوراکی او را به خانه‌اش کشانده و دست به سرقت طلاهایش زده است. سپس از ترس شناسایی شدن از سوی وی، دختربچه را به قتل رسانده و جسد او را به‌مدت دو روز در خانه خود مخفی کرده و سپس آن را به نقطه‌ای کم تردد در محله آناخاتون منتقل و در آنجا رها کرده است.

وی با اشاره به دستگیری عامل جنایت در کمتر از 24ساعت پس از کشف جسد مقتول افزود: این مرد که به‌خاطر سرقت هفت گرم طلا دست به این جنایت زده بود، برای بازسازی صحنه قتل به محل ارتکاب جرم انتقال داده شد که مردم عصبانی با دیدن وی از خانه‌هایشان خارج و همه آنها خواستار مجازات هرچه زودتر این مرد جنایتکار شدند.

به گفته وی پس از گم شدن دختربچه شش‌ساله در محله آناخاتون شایعات زیادی منتشر شده بود که خوشبختانه عملیات ضربتی پلیس برای دستگیری عامل این جنایت به همه شایعات پایان داد. سرهنگ مداحی با اشاره به صدور قرار قانونی برای مرد جنایتکار به خانواده‌ها هشدار داد که از آراسته‌کردن دختربچه‌ها با طلا و جواهرات و تنها رها کردن آنها در کوچه‌ها جدا خودداری کنند؛ چراکه همیشه دختربچه‌هایی که همراهشان طلا و جواهر است، طعمه‌ای مناسب برای دزدان به‌شمار می‌روند.

منبع: همشهری آنلاین