گروه حوادث: دو سارق حرفه‌ای چند‌ماه بعد از دستبرد مسلحانه به یک کارگاه طلاسازی در تهران سرگرم طرح‌ریزی دومین نقشه سرقت بودند که از سوی پلیس دستگیر شدند.

دزدان مسلح طلافروشی


19مردادماه امسال وقتی دو مرد برای خرید طلا به یک کارگاه طلاسازی در میدان نامجو رفتند، صاحب کارگاه از نقشه‌ای که آنها در سر داشتند خبر نداشت. او تصور می‌کرد مشتری خوبی نصیبش شده اما وقتی لوله اسلحه دزدان را روی پیشانی‌اش دید، دنیا مقابل چشمانش تیره و تار شد. مردان مسلح در جریان این سرقت همه طلاهای موجود در گاوصندوق را به سرقت بردند و بدون برجا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شدند.

دقایقی از ماجرای این سرقت مسلحانه گذشته بود که با تماس مرد طلافروش با پلیس، تیمی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران راهی محل سرقت شدند. مرد طلافروش در تشریح ماجرا گفت: صبح امروز مردی به کارگاه طلافروشی‌ام آمد و گفت که قصد خرید مقداری طلا را دارد، سپس قرار شد که برای بعدازظهر با آوردن پول، سفارشش را تحویل بگیرد.وی ادامه داد: حدود ساعت چهار بعدازظهر بود که این مرد با فرد دیگری که مدعی بود باجناقش است دوباره به کارگاه آمد. من مقداری از طلاها را به آنها نشان دادم و یکی از آنها پرسید: آیا طلای دیگری هم داری؟

من هم برای آوردن بقیه طلاها به طرف گاوصندوق رفتم اما وقتی در آن را باز کردم لوله اسلحه یکی از سارقان را روی سرم حس کردم. آنها که اسلحه کمری و قمه داشتند به من حمله کردند و پس از بستن دست و پا و دهانم، یک کیلو و 700گرم طلای داخل گاوصندوق را دزدیدند و پا به فرار گذاشتند.

تصویر ضبط شده

با اظهارات شاکی، تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری دزدان مسلح شروع شد. از آنجا که کارگاه طلاسازی مجهز به دوربین مداربسته بود، مأموران به بررسی آن پرداختند و تصاویر هر دو سارق را به‌دست آوردند. تیم تحقیق که حدس می‌زد دزدان از مجرمان سابقه‌دار باشند، با در اختیار داشتن تصاویر آنها به بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار پرداختند و در این میان توانستند هویت یکی از متهمان به‌نام محمدرضا را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد مجرمی 28ساله است که پیش از این نیز از سوی پلیس دستگیر و راهی زندان شده بود.

مخفیگاه مجردی

مأموران با اطلاعاتی که در پرونده این مرد وجود داشت، پاتوق‌های او را شناسایی کردند و با زیرنظر‌گرفتن این محل‌ها، ردی از او در خیابان خاوران به‌دست آوردند. این محل به محاصره پلیس درآمد و صبح 11دی‌ماه، محمدرضا به دام کارآگاهان افتاد. در بازجویی از او مشخص شد که همدست وی فردی به نام قاسم است اما زمانی که مأموران راهی مخفیگاه قاسم شدند، او از دستگیری همدستش باخبر شده و آنجا را ترک کرده بود. با این حال تحقیقات برای دستگیری وی ادامه یافت تا اینکه آخرین مخفیگاه وی نیز شناسایی شد و مرد جوان در حالی که قصد داشت این محل را ترک و به مخفیگاه تازه‌ای برود، به دام پلیس افتاد.

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با دستگیری هر دو متهم مشخص شد که آنها اقدام به اجاره یک خانه مجردی در خیابان خاوران کرده و قصد داشته‌اند تا از این مکان به‌عنوان محلی برای پاتوق سارقان مسلح و طراحی نقشه‌های سرقت و همچنین نگهداری اموال مسروقه استفاده کنند که در بازرسی آنجا علاوه بر یک قبضه کلت کمری و 10تیر جنگی، مقداری از طلاهای سرقتی کشف شد.وی ادامه داد: در بازجویی از متهمان، آنها اعتراف کردند که قصد داشتند پس از ارتکاب نخستین سرقت خود، اقدام به سرقت مشابه از یکی دیگر از طلافروشی‌های تهران کنند که خوشبختانه پیش از هرگونه اقدام در این خصوص توسط کارآگاهان اداره یکم دستگیر شدند.

کد خبر 197732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز