همشهری آنلاین: خودروهای دوگانه سوز بدون مخزن گاز و خودروهایی که در شهرهای فاقد جایگاه سوخت‌گیری گاز تردد می‌کنند تا چند روز آینده سهمیه خودروهای بنزین‌سوز دریافت می‌کنند.

معاون وزیر نفت با اعلام این خبر گفت: این تصمیم تا زمانی که مشکل این خودروها برطرف نشود ادامه خواهد داشت.

محمدرضا نعمت زاده درباره زمان فروش آزا بنزین گفت: این زمان هنوز قطعی نشده است اما دولت در نظر دارد تا دو ماه آینده و پس از تثبیت نظام سهمیه بندی در این باره تصمیم گیری کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی با تاکید بر محفوظ بودن سهمیه خودروها برابر جدول اعلام شده‌, افزود: سهمیه خودروهای شخصی چهار ماهه است حتی اگر تا چهارماه سوخت گیری نکنند سهمیه آنها به چهارماه بعد منتقل می شود و می‌توانند در چهار ماه بعد 800 لیتر بنزین دریافت کنند.

نعمت زاده سهمیه خودروهای عمومی را هم ماهانه اعلام کرد و اظهارداشت: رانندگان این خودروها نیز می‌توانند سهمیه ماهیانه خود را که استفاده نکرده‌اند ماه بعد مصرف کنند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه طرح سهمیه بندی بنزین از ساعت 24 روزسه‌شنبه اجرایی شده است نخستین روز اجرای این طرح را موفقیت آمیز خواند و گفت: از آنجا که در شبکه کارت هوشمند سوخت از پیشرفته ترین فناوری های روز جهان استفاده شده است‌, با وجود گستردگی شبکه هیچ مشکلی در سیستم بروز نکرد و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون اطلاعات سوخت گیری در مرکز این سیستم ثبت شده است.

تمهیدات ویژه برای برخی موتورسواران

معاون وزیر نفت همچنین از تجدید نظر در سهمیه بنزین تعیین شده برای برخی دارندگان موتور سیکلت خبر داد.

نعمت‌زاده در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: طرحی با همکاری فرمانداری‌ها اجرا می‌شود که با جمع‌آوری اطلاعات لازم، آن دسته از هموطنانی که موتورسیکلت وسیله کار آنهاست شناسایی و برای آنها سهمیه بنزین بیشتری اختصاص داده شود.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآوردهای نفتی همچنین اظهار داشت: برای آن دسته از دارندگان موتور سیکلت که در روستاها تردد می‌کنند و با جایگاه‌های سوخت فاصله زیادی دارند نیز در نظر است سهمیه بنزین بیشتری اختصاص یابد که تا دو ماه آینده اعلام می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به تنوع مصارف بنزین وسایل نقلیه تصریح کرد: هیئت منتخب تبصره 13 با همکاری کارشناسان تلاش می‌کنند با اطلاعات کسب‌شده بهترین و مناسب‌ترین سهمیه را برای وسایل نقلیه تعیین کنند تا رضایت هموطنان حاصل شود.

افزایش سهمیه خودروهای دوگانه‌سوز

همچنین یک مقام مسئول در وزارت نفت اعلام کرد: سهمیه خودروهای دوگانه سوز افزایش یافت و همانند سهمیه خودروهای بنزین‌سوز مشابه، شده‌است.

مدیر طرح کارت هوشمند سوخت در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: تمام خودروهای دوگانه سوز از سه روز آینده تا پایان مهر ماه همانند خودروهای مشابه بنزین‌سوز سهمیه بنزین دریافت خواهند کرد.

سید ناصر سجادی علت این تصمیم را وجود 130 هزار خودرو دوگانه سوز بدون مخزن گاز از مجموع 180 هزار خودرو دوگانه سوز در کشور اعلام کرد و افزود: اطلاعات این خودروها به پایگاه اصلی به سرعت در حال ارسال است.

مدیر طرح کارت هوشمند سوخت گفت: تاکنون هفت میلیون و 200 هزار کارت هوشمند سوخت خودرو در کشور توزیع شده‌است و یک میلیون و 200 هزار کارت سوخت بدون نشانی هم در باجه‌های پست موجود است که براساس کارشناسی ناجا ممکن است نیمی از صاحبان این کارت‌ها و یا خودروها وجود نداشته باشند.

سجادی درباره آن دسته از دارندگان خودرویی که کارت سوخت آنها مفقود و یا به علت‌های مختلف غیر قابل استفاده شده‌است، اظهار داشت: هم اکنون 800 باجه در 600 دفتر پستی سراسرکشور اماده اند تا برای این دسته از هموطنان کارت المثنی صادر کنند.

وی هزینه صدور کارت سوخت المثنی را حدود ده هزار تومان اعلام کرد و گفت: کارت المثنی در مدت پانزده روز صادر و برای صاحبان آن ارسال می‌شود.

مدیر طرح کارت هوشمند سوخت درباره آن دسته از دارندگان موتور سیکلت که کارت سوخت آنها مفقود و یا غیر قابل استفاده شده است افزود: این افراد نیز از دو روز بعد می‌توانند برای دریافت کارت سوخت المثنی به باجه‌های پستی سراسر کشور مراجعه کنند.

این مقام مسئول در وزارت نفت با بیان اینکه هم اکنون هیچ مشکلی در عرضه بنزین در سراسر کشور وجود ندارد و سهمیه بنزین در نظر گرفته شده خودروها محفوظ خواهد بود از هموطنان خواست به طور تدریجی به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه کنند تا وقت آنها در صفوف پمپ بنزین تلف نشود.

برچسب‌ها