تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹

معاون حوادث و عملیات اورژانس کشور با بیان این که اورژانس نسبت به دو سال گذشته 100 درصد رشد داشته است، گفت: اورژانس کشور، 61 درصد هدف برنامه چهارم توسعه را پیش برده است.

دکتر رضا دهقان‌پور، مسئول اتاق هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت به ایسنا گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی که به تراکم ترافیک و تردد بسیار در سطح جاده‌های کشور منجر می‌شود، طرح تابستانی اورژانس کشور از ابتدای تیر ماه آغاز به کار کرد.

وی در ادامه افزود: به منظور پیشگیری و دسترسی به خدمات فوریت‌های پزشکی برای هموطنان با همکاری و هماهنگی سایر سازمان‌های امدادی از جمله پلیس راه، راهداری ، هلال احمر و صدا و سیما، شرایطی جهت همکاری و تشریح مسائل متقابل ایجاد کرده‌ایم و در این راستا طرح امداد تابستانی از اول تابستان تا اول مهرماه سال جاری عملیاتی و اجرا خواهد شد.

دکتر دهقان‌پور با بیان این که 588 پایگاه شهری در طرح تابستانه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت:‌ 708 پایگاه جاده‌ای با بهره گیری از حدود 2 هزار و 500 دستگاه آمبولانس و هفت هزار و 798 نیروی انسانی در این طرح، ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی را در سطح جاده‌های پرتردد کشور و شهرهایی که بیشتر جنبه زیارتی و سیاحتی دارند، شروع کرده‌اند.

دهقان‌پور خاطرنشان کرد: در طرح تابستانه اورژانس، بروشور، پلاکارد و پنفلت‌ها در ورودی و خروجی شهرها توزیع شده‌اند. همچنین اطلاع رسانی پایگاه‌های اورژانس و ایستگاه امداد ساحلی از طریق توزیع نقشه‌ دراستان‌های شمالی که جاذبه‌ توریستی بسیاری دارد، انجام شده‌است.