حسن حیدری: تمرینات صبح و بعد از ظهر تیم ملی در سئول با دقت و هدف مشخص انجام می شود. حضور لژیونرها حال و هوای خاصی به تمرینات داده است.

روز شنبه 11 شهریور ایران با کره و روز یکشنبه 12 شهریور  عربستان با ژاپن دو بازی عقب مانده از دور رفت را انجام می‌دهند تا حساس‌ترین بازی‌ها در روز چهارشنبه پانزدهم شهریورماه در گروه های مختلف، چهره تیم‌های صعودکننده را روشن کند.

ژاپن باید در ریاض با عربستان روبه‌رو شود این بازی یک شب فراموش نشدنی برای سعودی ها خواهد بود. روز پانزدهم ژاپن با یمن روبرو می شود. ژاپنی ها بازی رفت را با دو گل از یمنی ها برده بودند و این بار در صنعا به مقابل آنها می روند. عربستان در این روز با هندوستان بازی خواهد کرد.

ایران در این روز در دمشق به مصاف سوریه می رود و کره با تایوان روبرو می شود. بازی کویت و استرالیا نیز یکی از دیدنی ترین بازیهای دور رفت است.

استرالیا تیم تازه قاره آسیا بازی رفت را دو بر صفر از کویت برده بود. در گروه چهارم به دلیل کنار کشیدن لبنان از بین سه تیم استرالیا، بحرین و کویت، دو تیم به مرحله دوم صعود می کنند. استرالیا با دو پیروزی مقابل عمان و کویت صاحب شش امتیاز است. استرالیا عمان را سه بر یک و کویت را دو بر صفر شکست داده است و صعودش از این گروه حتمی است.

در گروه پنجم رقابت سنگینی بین چین و عراق وجود دارد و شانس این دو تیم بیشتر از سنگاپور و فلسطین است. در گروه ششم قطر شانس اول است. سه بازی و سه پیروزی و 9 امتیاز صعود آنها را حتمی کرده است. از بین ازبکستان و هنگ کنگ یکی به همراه قطر شانس صعود دارد.تیمهای اول و دوم هر گروه به مرحله بعد صعود می کنند تا در کنار چهار تیم میزبان (در این دوره بازیهای نهایی در چهار کشور برگزار می شود) اندونزی، ویتنام، تایلند و مالزی 16 تیم مرحله نهایی را تشکیل دهند.

تیم ملی ایران در صورت عدم پیروزی در مقابل کره در سئول باید تمام توان خود را به بازی با سوریه در دمشق معطوف کند. سوریه زمانی که ایران با کره بازی می کند در خانه خود به راحتی تایوان را خواهد برد و صاحب هفت امتیاز می شود. به همین دلیل بازی با سوریه در دمشق برای ما سرنوشت ساز خواهد بود، مگر اینکه روز شنبه قهرمانان ما در سئول سرنوشت دیگری را رقم بزنند.