گروه سیاسی: روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی نوشت: اتحادی که دولت بوش برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کرده، به علت نگرانی از جنگ و فشارهای تجاری در حال فروپاشی است.

نگارنده این تحلیل که مهر آن را منتشر کرده است، تأکید کرد: من از طریق یک سری دیدارهای خصوصی با دیپلمات‌ها، کارشناسان آکادمیک، مقام‌های ارشد نظامی و برخی تحلیلگران به این نتیجه رسیدم اتحادی که دولت بوش در اعمال تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کرده به علت نگرانی از جنگ و فشارهای تجاری در حال از بین رفتن است.

در ادامه این مطلب ادعا شده است که به دلیل مخالفت چین و روسیه با افزایش تحریم‌ها، زمان برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک رو به پایان است و این مسأله به دیک چنی، معاون بوش و دیگر نومحافظه‌کاران اجازه می‌دهد که با منتظرماندن برای دستیابی به نتایج دیپلماتیک مخالفت کنند و بر اقدام نظامی اصرار نمایند.

همچنین مرکز مطالعاتی «سیاست خاورنزدیک واشنگتن» نیز به نقل از تحلیلگران تصریح کرد که تا کنون 2  قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده و غرب باید راهبرد تهدید و تطمیع را در برابر ایران دنبال کند.

در تحلیل این مرکز مطالعاتی آمده است: هم‌اکنون دولت و وزارت خزانه داری آمریکا بسته جدیدی از تحریم‌های یکجانبه را علیه ایران آماده کرده‌اند که در صورت موفق نبودن این اهرم، سیاستگذاران آمریکایی با 2 گزینه روبرو هستند: اینکه از اقدام نظامی علیه ایران استفاده کنند یا اینکه یک ایران هسته‌ای را تحمل کنند.