مجرم سابقه داری که 9 سال قبل به اتهام سرقت روانه زندان شده بود، هربار در مرخصی زندان، به سراغ خانه یکی ازهمسایه‌ها می‌رفت و دست به سرقت می‌زد.

به گزارش همشهری، چندی قبل کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران، از طریق گزارش‌های مردمی در جریان رفت و آمدهای مشکوک به خانه‌ای در شهرک اکباتان قرار گرفتند.

در این گزارش آمده بود که مرد صاحبخانه صبح‌ها از خانه بیرون می‌آید و نیمه‌های شب در حالی که کیسه‌های مشکوکی دردست دارد، به خانه‌اش باز می‌گردد.

با این اطلاعات، تحقیقات پلیسی درباره این ماجرا آغازشد و زمانی که کارآگاهان پلیس آگاهی، با زیر نظر گرفتن مرد مرموز متوجه رفت و آمدهای مشکوک او شدند دریافتند، کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است.

با شناسایی مرد 40 ساله، مشخص شد او سارق سابقه‌داری به نام محمد است که سوابق زیادی در زمینه سرقت در پرونده‌اش به چشم می‌خورد.

سرهنگ خسرو فرج‌زاده معاون آگاهی پایتخت، درخصوص این پرونده گفت: با هماهنگی بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 5، دستور دستگیری مرد سارق صادر شد و صبح سیزدهم دی ماه، محمد در منزلش در محاصره پلیس قرار گرفت و بازداشت شد.

وی ادامه داد: با کشف مقدار زیادی اموال مسروقه در بازرسی از منزل متهم، وی به اداره آگاهی منتقل شد.

متهم در بازجویی‌ها گفت: 9 سال پیش به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شدم. در این مدت هر بار که از زندان مرخصی می‌گرفتم چون فکر می‌کردم به خاطروجود اسمم در فهرست زندانیان، کسی به من شک نمی‌کند به سراغ محله قدیمی خود می‌رفتم وبا استفاده از شناختی که از موقعیت ساختمان‌های شهرک اکباتان داشتم، از پنجره وارد خانه مورد نظر می‌شدم و اقدام به ربودن طلاجات، ‌پول‌ها واموال باارزش داخل منزل می‌کردم.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران افزود: تا کنون 25 نفر از مالباختگانی که هدف سرقت‌های این متهم قرار گرفته‌اند شناسایی شده‌اند و ارزش اموالی که سارق سابقه‌دار در این مدت به سرقت برده  بیش از100 میلیون تومان برآورد شده است.