«از زمانی که پیادهرو سمت چپ خیابان هنگام، پیش از تقاطع فرجام عریض شد، مشکل ترافیکی با حجم انبوهتر و چند برابر به چشم میآید.»همچنین «مصطفی صادقزاده» هم یکی دیگر از کاسب های محله میگوید: «چهارراه هنگامـ فرجام ترافیک داشت و با ساخت یک «لچکی» جای عبور حدود ۲ خودرو اشغال شد و همین کار ترافیک را افزود.» همچنین «اکبر رضایی» ساکن خیابان هنگام نیز میگوید: «هر روز در تقاطع هنگامـ فرجام شاهد درگیری های لفظی و فیزیکی میان شهروندان هستیم. جدولی که در خیابان فرجام کشیدهاند و جانپناه اطراف چهارراه به ترافیک افزوده و تردد خودروها را کند کرده است. این خیابان از قدیم یک چراغ چشمکزن داشت و تردد خودروها تقریباً روان به نظر میرسید. از ماه ها پیش که پیادهرو و جانپناه در این چهارراه ایجاد کردهاند، تردد سختتر شده است.»
- لچکی پیادهرو تردد را دشوار کرده است
«حمیدرضا مرادی» شورایار محله «کوهک» هم میگوید: «به نظر میرسد این خیابان پس از تقاطع نیازمند نصب تابلو پارک مطلقاً ممنوع و حمل با جرثقیل و در صورت تکرار این اتفاق، جریمه پلیس راهور است. این میان تاکسیها و خودروهای شخصی که میخواهند مسافر سوار کنند، باعث ایجاد ترافیک می شوند. همچنین این چهارراه به چراغ راهنمایی زماندار نیاز دارد. البته چند بار چراغهای چشمکزن را به چراغ زماندار تبدیل کردند اما دوباره به چشمکزن تغییر یافت. «لچکی» پیادهرو هم تردد را سختتر و عرض خیابان هنگام را باریک کرده است. اما خیابان فرجام به خودی خود پرترافیک است.»
- امنیت شهروندان اولویت دارد
«مهرداد نصیری» شهردار ناحیه ۲ منطقه ۴ که برای پاسخ دادن به نظرات مردم و شورایار در محل حضور یافته است. میگوید: «طرح ترافیکی و اصلاح هندسی چهارراه هنگامـ فرجام کارشناسی شده و برای جلوگیری از تصادف و اتفاقات ناگوار اینجاست. این طرح هندسی امنیت را برای این چهارراه به ارمغان آورد. امنیتی که شهروندان با سرعت کمتر و دید بهتر میتوانند از آن عبور کنند. در عین حال ساخت این لچکی تبدیل به جانپناهی برای عابران پیاده شده است.»
از شهردار ناحیه میپرسیم که چگونه میتوان ترافیک محدوده را کاهش داد و او پاسخ میدهد: «ترافیک این محدوده در ساعات اولیه بامداد و در پایان ساعات اداری زیاد است. اما آنقدر نیست که شهر را دچار اختلال کند. قطع یقین ضرورتی برای تبدیل چراغ چشمکزن این چهارراه به چراغ زماندار نبوده است. در مسیر غرب به شرق خیابان فرجام نیز گردش به راست آزاد است و این موضوع اختلالی در حرکت خودروها از جنوب به شمال خیابان هنگام و غرب به شرق خیابان فرجام که آنجا هم گردش به چپ آزاد است، ایجاد نمیکند. درباره عرض باریک خیابان فرجام هم باید آن را در طرح تفصیلی شهری بررسی کرد. حذف لچکی و جانپناه خیابان فرجام نیز باعث کم شدن ترافیک نخواهد شد.»