استرس شغلی ممکن است به طور قابلتوجهی بر سلامت جسمی و عاطفی شما اثر بگذارد.
عمل به این توصیهها میتواند به کنترل استرس ناشی از کار کمک کند:
- ارزیابیها و ملاقاتهای مرتب با مدیرتان ترتیب دهید تا انتظارات و اهدافتان را معین کنید و در مورد بار کاری صحبت کنید.
- اولویتهایتان را تعیین کنید و مهارتهای مدیریت زمان را به کار ببندید تا نیاز نداشته باشید که اضافهکاری کنید یا کارتان را به خانه ببرید.
- همیشه برای خودتان وقت آزاد خارج از کار بگذارید تا آرامش پیدا کنید و کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.
- از امتیاز برنامه کاری انعطافپذیر، زمان طولانی استراحت برای نهار و فرصتهای ورزش که کارفرمایتان در اختیارتان میگذارد، استفاده کنید.
- در خانه ایمیلهای کاری را چک نکنید و به تلفنهای کاری پاسخ ندهید، مگر اینکه این کار اجتنابناپذیر باشد.
- اگر کار فعلی شما باعث استرس و ناخشنودی زیادی برای شما میشود، گرفتن شغلی دیگر را مورد توجه قرار دهید.
HealthDay News,11 Feb., 2008