تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۴

حسین قدیانی: با توجه به این که امروز همکاران این صفحه فراموش کرده‌اند ستون «زندگی بهتر» را بنویسند، به ناگزیر در اینجا رهنمود‌های خود را ارائه می‌کنم.

در هر حالتی اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید. در برابر مشکلات کم نیاورید. باور کنید تورم17 درصدی، 70درصدی، حتی 700درصدی برای زمین زدن شما ناتوان است. کافی است به جای نگرانی از گرانی، به بسته پیشنهادی بانک مرکزی فکر کنید.

دفترچه‌ای برای خود فراهم کنید و در آن جملات ادیبانه و قصار بزرگانی چون تولستوی، داستایوفسکی، ادیسون، اینشتین و غلامحسین الهام را بنویسید. به خصوص جملات حکیمانه این آخری را جدی بگیرید. گاهی تک مضراب‌هایی می‌گوید که آدم می‌ماند. همین را نگاه کنید:«از ما می‌خواهند به جای حل مشکلات جهان به گوجه‌فرنگی فکر کنیم!»

گذشته را فراموش کنید. به بدهی‌‌هایتان اصلا فکر نکنید. حتی اگر از مهلتی که طلبکار به شما داده گذشته باز سعی کنید بی‌خیال باشید. بعضی مواقع اندکی پوست کلفتی لازم است.

شب‌ها تا می‌توانید چت کنید. تا لنگه ظهر از جایتان بلند نشوید. اگر همسرتان نق زد، خودتان را دوباره به خواب بزنید. در محل کار خمیازه کشیدن فراموش نشود. دنیا را به هیچی نگیرید. عاشق باشید.

به خاطرات خوبتان فکر کنید. به اینکه پول نفت را سر سفره بین بچه‌هایتان تقسیم می‌کردید. به اینکه مسئولین با معرفی اسامی مفسدین اقتصادی، جلوی اسمشان «ضربدر» می‌زدند.

خیال کنید آرزوهای شما به واقعیت پیوسته. فکر کنید نماینده مجلس شد‌ه‌اید و دارید حال دانشگاه آزاد را می‌گیرید. خود را پشت فرمان یک الگانس تصور کنید که مردم دارند برو بر شما را نگاه می‌کنند و شما دارید با موبایل، بی‌خیال ترافیک صحبت می‌کنید.