همشهری آنلاین: غلامعلی حداد عادل رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد.

به گزارش خانه ملت، جزییات تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور به این شرح است:

تذکرات علیخانی نماینده قزوین، آبیک و البرز به وزیر نیرو در خصوص تسریع در رفع مشکل آب آشامیدنی روستای اسدآباد خورین بخش کوهین شهرستان قزوین و به رئیس جمهور در خصوص دستور عاجل برای عملی شدن بند (و) مصوبه مورخ 29/3/85 هیات دولت در خصوص حل مشکل اوقافی منطقه مسکونی شهر صنعتی البرز استان قزوین با دادن زمین طبق توافقات انجام شده.

تذکر نوعی اقدم نماینده اردبیل، نیر و نمین به رئیس جمهور در خصوص دستور اکید به وزارت اقتصادی و دارایی بویژه بانک صادرات ایران در خصوص دریافت مطالبات معوق ارزی و ریالی بانک از مفسد اقتصادی معروف اردبیل.

تذکرات یحیی زاده نماینده تفت و میبد به رئیس جمهور در خصوص دستور اختصاص بودجه ویژه برای 1736 قنات تفت با توجه به اهمیت فوق العاده قنات و خشکسالی و دستور تامین بودجه مناسب و کافی برای اجرای مصوبه سفر استانی یزد نسبت به آبرسانی به 9 شهر این استان و به وزیر بازرگانی در خصوص جلوگیری از افزایش بی سابقه قیمت برنج و ضرورت توزیع بیشتر آن با کالابرگ.

تذکر فهیمی گیگلو نماینده پارس آباد و بیله سوار و قره خانی الوستانی نماینده علی آباد به رئیس جمهور در خصوص دستور افزایش نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان به تناسب نرخ بازار جهانی و افزایش هزینه های تولید.

تذکر قبادی حمزه نماینده مرودشت و ارسنجان به رئیس جمهور در خصوص دستور تاسیس شعب بانکها در بخشهای پرجمعیت کامفیروز و درودزن شهرستان مرودشت و به وزیر راه و ترابری در خصوص تسریع در اجرای راههای روستایی شهرستان مرودشت بخصوص راههای روستایی بخش درودزن و کامفیروز و مرکزی مرودشت.

تذکر شهریاری نماینده زاهدان به وزیر راه و ترابری در خصوص تامین اعتبار راه آهن بم - زاهدان و رفع تاخیر در افتتاح آن طبق مصوبه هیات دولت.

تذکر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل به وزیر راه و ترابری در خصوص تسریع در اجرای تقاطع غیر همسطح بازکیاگوراب - سیاهکل حسب تعیین پیمانکار و ضرورت های ترافیکی محور سیاهکل - لاهیجان و به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در راه اندازی آموزشکده فنی دختران  لاهیجان حسب تعیین مکان و مقدمات.

تذکر مویدی نماینده سپیدان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حقوق اسفندماه 86 و فروردین ماه 87 فرهنگیان خارج از کشور در حوزه خلیج .

تذکر آقایی مغانجویی نماینده سلماس به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت معلمان و فرهنگیان کشور بخصوص استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس.

تذکرات علیخانی نماینده بوئین زهرا وآوج به وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان استان قزوین؛ به وزیر تعاون در خصوص رسیدگی به تخلفات و برخورد با عملکردهای غیر قانونی مدیر کل تعاون استان قزوین و به وزیر نیرو در خصوص تسریع در رفع خاموشیهای مکرر شهر دانسفهان از توابع شهرستان بوئین زهرا.

تذکر قربانی نماینده قائنات به وزرای کشور و جهاد کشاورزی در خصوص رسیدگی به خسارات وارده به باغات خراسان جنوبی بخصوص شهرستان قائنات بر اثر سرمازدگی و خشکسالی.

تذکر نژادفلاح نماینده طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص بررسی علت کوتاهی در ایجاد شهرکهای گلخانه ای و دامپروری شهرستانهای ساوجلاغ و نظرآباد و بررسی علت کوتاهی در واگذاری اراضی منابع طبیعی به بنیاد مسکن برای حل مشکل مسکن جوانان روستایی خور.

تذکر شایق نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم تجدیدنظر در نحوه تملک و واگذاری اراضی ملی با رویکرد حفظ منافع روستائیان.

تذکرات میرتاج الدینی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم تشکیل کمیته بحران سرمازدگی و خشکسالی برای بررسی وضعیت محصولات کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم بخصوص تبریز، آذرشهرو اسکو و به وزیر کشور در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی بخصوص توزیع مواد مخدر در محلات حاشیه ای و لزوم حضور بیشتر نیروی انتظامی در آنها.

تذکر نادران، زاکانی، سروری و نجابت نمایندگان تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به وزیر کشور در خصوص ارتقاء قیامدشت به بخش و ایجاد مدیریت واحد شهری در آن.

تذکر رضایی میرقائد نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر مسجدسلیمان ولالی به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص رسیدگی جدی به وضع نامناسب و بحرانی مراکز بهداشتی ، درمانی کشور بخصوص بیمارستانهای مناطق محروم.

فلاحت پیشه نماینده اسلام آبادغرب و امینی نماینده کرمانشاه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پرداخت حق  محرومیت مربوط به سال 86 کارکنان مخابرات استان کرمانشاه.

تذکر حجازی فر نماینده خوی به وزیر کشور در خصوص جلوگیری از اظهار نظر بعضی از افراد بعنوان سخنگوی شورای شهر بمنظور تغییر هویت تاریخ شمس تبریزی.

تذکر شاهی عربلو نماینده رباط کریم به وزیر کشور در خصوص تسریع در ارتقاء بخش گلستان و بوستان به شهرستان.

برچسب‌ها