همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران اولین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک، با شکست شروع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر تیم ملی والیبال ایران شنبه 11 خرداد در اولین بازی نتیجه را 3 بر 2 به الجزاریر نایب قهرمان آفریقا واگذار کرد.

در این بازی که در سالن متروپل توکیو برگزار شد، تیم ملی والیبال ایران گیم نخست را پس از یک رقابت پایاپای و نزدیک با نتیجه 37 بر 35 به سود خود خاتمه داد.

تیم ملی والیبال کشورمان که با ترکیب اولیه سعید معروف (پاسور)، علیرضا نادی، حمزه زرینی، محمد موسوی عراقی، محمدمحمد کاظم، آرش صادقیانی و مجتبی عطار(لیبرو) مقابل حریف آفریقایی خود صف آرایی کرد، در گیم دوم با تکیه بر انسجام تیمی به خصوص در دفاع روی تور به برتری دست یافت. این گیم با نتیجه 25 بر 18 به پایان رسید.

بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان که با لباس یکدست سفید مقابل سبزپوشان الجزایر قرار گرفته بودند در گیم سوم و چهارم نتوانستند از اجرای نقشه های متنوع در خط حمله نتیجه بگیرند و در نهایت این دو گیم را با حساب 25 بر21 و 27 بر 25 واگذار کردند. گیم پنجم مسابقه امروز نیز با نتیجه 19 بر 17 به سود نماینده آفریقا به پایان رسید.

تیم ملی والیبال الجزایر که در فینال آخرین دوره مسابقات جام ملت های آفریقا با نتیجه 3 بر 2 مغلوب مصر شد و از صعود مستقیم به پیکارهای المپیک ناکام ماند، در دو گیم نخست مسابقه عملکرد چشمگیری در دریافت های اول نداشت. به همین دلیل نتوانست از نقشه های ترکیبی در خط حمله استفاده کند اما در سایر گیم ها با بهره گیری ازتوپ های برگشتی و فاکتورهای سرعت، دقت و کاهش ضریب اشتباهات توانست پیروزی را از آن خود کند. در حالیکه هماهنگی دفاع جلو و عقب در نواختن ضربات و سرویس‌ها، ملی‌پوشان ایرانی را فقط در دو گیم نخست به سمت پیروزی هدایت کرد.

در دو دیدار دیگر این رقابت ها که پیش از بازی ایران و الجزایر برگزار شد این نتایج به دست آمد:
* استرالیا 3  تایلند صفر
(25 بر 12)، (25 بر 15) و (25 بر 14)

*آرژانتین 3  کره جنوبی یک
(16 بر 25)، (25 بر 23)، (25 بر 23) و (29 بر 27)

در آخرین بازی امروز شنبه تیم ایتالیا - قهرمان سه دوره مسابقات جهانی - مقابل ژاپن میزبان بازی ها صف آرایی می کند.

پیکارهای والیبال زیر گروه المپیک با شرکت تیم های ایران، ژاپن (میزبان)، کره جنوبی، تایلند،استرالیا،الجزایر، آرژانتین و ایتالیا در توکیو آغاز شده است. تیم قهرمان این مسابقات به همراه بهترین تیم آسیایی جواز شرکت در رقابت های المپیک 2008 پکن را به دست می‌آورند.