گروه حوادث: مرد کلاهبردار که با معرفی خود به‌عنوان تاجر ثروتمند به سراغ عمده فروشان می‌رفت و با استفاده از چک‌های بلامحل از آنها خرید می‌کرد بعد از کلاهبرداری از 30نفر دستگیر شد

چندی قبل، ماموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران در جریان کلاهبرداری‌های گسترده مردی قرار گرفتند که طعمه‌هایش عمده فروشان کالاهای مختلف بودند.

بررسی‌ها نشان می‌داد مرد کلاهبردار که مجید نام دارد با استفاده از مدارک شناسایی جعلی در بانک‌های مختلف حساب باز کرده و بعد از مدتی، از این بانک‌ها دسته چک دریافت کرده است.

وی سپس با معرفی خود به‌عنوان تاجر، به سراغ فروشندگان کالاهای مختلف رفته و بعد از ریختن طرح دوستی با آنها و خرید محموله‌های میلیونی، هزینه آن را با استفاده از چک‌های بلامحل پرداخت کرده و متواری شده است.

در حالی که تعدادی از شاکیان این مرد با حضور در شعبه 8 دادسرای ناحیه یک تهران از وی شکایت کرده بودند، به دستور بازپرس علیرضا روستا طسوجی، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان از طریق چهره‌نگاری این مرد دریافتند وی یک مجرم سابقه‌دار است که تا‌کنون چندین بار به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است.
با این اطلاعات، ماموران تمامی پاتوق‌های متهم را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و شامگاه سه‌شنبه گذشته موفق شدند وی را در مخفیگاهش در کرج دستگیر کنند.

بازپرس روستا، روز گذشته با اعلام این خبر گفت: در حالی که تا‌کنون 30 مالباخته با حضور در دادسرا، مرد کلاهبردار را شناسایی کرده‌اند، وی به کلاهبرداری از آنها با استفاده از چک‌های بلامحل اعتراف کرده و مدعی شده است که بعد از خرید اجناس مختلف از طعمه‌هایش، آنها را به قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسانده است. 

بازپرس روستا طسوجی، با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم، از کسانی که هدف کلاهبرداری‌های متهم قرار گرفته‌اند خواست برای طرح شکایت به دادسرای ناحیه یک تهران مراجعه کنند.