دوستداران غذاهای خوشمزه می‌توانند راهی خیابان «بدرالزمان قریب» در نهمین تکه از پایتخت شوند.

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: نخستین خیابان غذا یا همان «فود استریت» در خیابان بدرالزمان قریب یا خیابان اجتماعی، همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، راه‌اندازی می‌شود.

«محمد جواد خسروی»، شهردار منطقه ۹ دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به تجربه موفق و پراستقبال از خیابان غذا در خیابان‌های «سی تیر» و «باب همایون» درصدد برآمدیم تا نخستین خیابان غذا را در غرب پایتخت با هدف رونق گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی راه‌اندازی کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «خیابان بدرالزمان قریب یک خیابان ویژه با کاربری چند منظوره و محوریت انسان طراحی شده که فضای مناسب آن، ظرفیت مناسبی برای برپایی گذرهای گردشگری، جشن‌ها و مراسم‌ آئینی محسوب می‌شود. در این راستا طی فراخوانی از کافی‌شاپ‌داران و رستوران‌داران برای حضور در نخستین خیابان غذای غرب پایتخت دعوت شد.

در این طرح، ۱۰ کانکس تهیه غذا از انواع برگر و ساندویچ و نیز غذاهای سنتی_ ایرانی و فرنگی، نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی و آبمیوه درنظر گرفته شده است که از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ فعال خواهند بود.»

به منظور تامین سلامت عمومی شهروندان، فعالیت اصناف این خیابان تحت نظارت کارشناس بهداشت محیط و با استانداردهای وزارت بهداشت اداره می‌شود.