گروه حوادث: مرد کلاهبردار برای فریب طعمه‌هایش ترفند عجیبی داشت.

این مرد که مدعی بود ‌می‌تواند کاری کند که دوستانش در مزایده‌های پرسود کارخانه‌های مختلف برنده شوند، بعد از کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایش، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

پلیس زمانی پی به کلاهبرداری‌های این مجرم سابقه‌دار برد که یکی از طعمه‌های او به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران رفت و از وی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

این مرد به ماموران گفت: مدتی قبل با مرد میانسالی به نام سعید آشنا شدم که ادعا می‌کرد نفوذ زیادی در کارخانه‌های صنعتی دارد و با استفاده از ارتباطاتی که دارد می‌تواند مرا پولدار کند.

بعد از گذشت چند روز، سعید نزد من آمد و گفت که یکی از کارخانه‌ها قصد دارد مقدار زیادی ضایعات فلزی را به مزایده بگذارد و هر کسی که در این مزایده برنده شود، سود زیادی به جیب می‌زند.

وقتی وی مدعی شد که با استفاده از نفوذش در این کارخانه، می‌تواند برنده مزایده را تعیین کند، وسوسه شدم تا در مزایده شرکت کنم و به همین خاطر با تهیه 20 میلیون تومان پول نقد از سعید خواستم کاری کند من برنده شوم.

او هم با دادن شماره حسابی از من خواست پول‌هایم را به این حساب بریزم و منتظر باشم تا نتایج مزایده اعلام شود.

مرد جوان ادامه داد: در حالی که تصور می‌کردم تا چند روز دیگر مسئولان این کارخانه مرا به‌عنوان برنده مزایده اعلام خواهند کرد و پول زیادی نصیبم خواهد شد؛

نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه سعید نیز به طرز مرموزی ناپدید شده بود. بنابراین نزد مسئولان کارخانه رفتم؛ اما وقتی آنها گفتند کارخانه‌ آنها از چند سال قبل هیچ مزایده‌ای برگزار نکرده است، فهمیدم فریب یک کلاهبردار حرفه‌ای را خورده‌ام.

بعد از اظهارات این مرد، گروهی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شدند و بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از او آغاز شد.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد این مرد یک مجرم سابقه دار است که به تازگی از زندان آزاد شده؛ اما این بار با طراحی نقشه‌ای جدید، فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته است.

سرهنگ محسن غفاریان- رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت- روز گذشته با بیان این خبر گفت: در حالی که بررسی‌های تخصصی برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه دارد، دادیار دادسرای ناحیه 26 بومهن با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم از کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند خواست ماجرا را با شماره تلفن‌های 22861042 و 22865757 به کارآگاهان اطلاع دهند.