تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

هفته سلامت آغاز شده و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۶ مثل همیشه برنامه‌هایی را برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان قلب پایتخت تدارک دیده است. شروع آن هم با نواختن زنگ تحرک و ورزش شهروندان و برپایی ایستگاه های تندرستی در بوستان لاله است.

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه های سلامت‌محور با عنوان «حال خوب زندگی» در منطقه ۶ تهران آغاز شده و هر روز در یک نقطه میزبان شهروندان است.

«مهدی بصیری» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت : «بر این اساس و برای  افزایش امید به زندگی و ایجاد حس ارزشمندی در سالمندان، هفته سلامت را  فرصت مناسبی دانستیم و  با برنامه‌ریزی مدون جشنواره حال خوب سالمندی را با در نظر گرفتن تمامی ابعاد سلامت در  فضای شاد و مفرح  پارک لاله اجرا کردیم.»

وی ادامه داد: «در جشنواه حال خوب با حضور پزشکان، خدماتی مانند سنجش فشار و قند خون، اسکن کف پا، مشاوره تغذیه، بررسی وضعیت فیزیکی، پایش سلامت، نوار قلب، چشم‌پزشکی، بازی‌های تقویت حافظه و ...‌. به سالمندان ارائه شد.»

بصیری با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت بیش از ۲۰ مرکز درمانی و بیمارستان دولتی و غیر دولتی انجام شد، ادامه داد: «نواختن زنگ تحرک و اجرای حرکات ورزشی، استقرار چایخانه و پذیرایی از  سالمندان، گذر خاطره و عکاس‌خانه، اجرای حرکات رزمی، موسیقی زنده، استندآپ کمدی در قالب استیج از  برنامه‌های ارائه شده در این رویداد بود.»

برنامه‌های هفته سلامت از ۹ اردیبهشت آغاز شده و تا پانزدهم این ماه با بیش از ۳۰‌عنوان کارگاه آموزشی، برپایی طولانی‌ترین میز خدمت در بلوار کشاورز، بازدید از مراکز سالمندان و افراد دارای معلولیت، اجرای تورهای گردشگری ویژه اعضای کانون‌های سلامت، اجرای تئاتر با همکاری مرکز فراموز نفس پاک در مدارس منتخب و... میزبان حال خوب شهروندان است.