همشهری آنلاین: مشاور شهردار تهران در امور مجلس از ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد گنجاندن اعتبارات برای مترو در بودجه سال 88 خبر داد.

طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گزارشی را در مورد اختصاص اعتبارات جدید به مترو ارائه کرده و در آن پیشنهاد داده است تا به جبران محقق نشدن برداشت مترو تهران از حساب ذخیره ارزی در سال 87 از محل دیگری و در بودجه سال جاری اعتبار قابل قبولی برای مترو اختصاص یابد.

وی با بیان این که قرار بود، این گزارش در صحن علنی مجلس نیز قرائت شود، اظهار کرد: گزارش فوق بر اساس گزارش‌های تهیه شده توسط دیوان محاسبات کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس خاطرنشان کرد: چنانچه مجلس موضوع اعتبارات مترو را جدی دنبال کند، امیدواری زیادی وجود دارد که اعتبارات مترو در سال جاری تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

وی یادآور شد: ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر اساس نامه رییس مجلس شورای اسلامی در مورد اعتبارات مترو تهیه و ارائه شده است.

 سال گذشته شورای شهر تهران مصوبه‌ای در مورد برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی را پیشنهاد داد که پس از طی مراحل قانونی در وزارت کشور به دولت رسید، اما در کش و قوس تغییر و تحولات در هیات امنای صندوق ذخیره ارزی قرار گرفت و معلق ماند و در نهایت با پایان یافتن سال مالی در تیر ماه سال 88 فرصت برداشت از حساب ذخیره ارزی در سال 87 تمام شد.

برچسب‌ها