در پی درج خبری مبنی بر عدم تامین اعتبارات مورد نیاز مترو در روزنامه همشهری اول مهرماه، از سوی دبیر شورای عالی ترافیک پاسخی به روزنامه واصل شد که متن آن در زیر می‌آید.

دبیر شورای‌عالی ترافیک در مورد تامین اعتبار اتوبوس و مترو گفت: 56 میلیارد تومان اعتبار در قالب بخش اول یارانه بلیت اتوبوس و مترو از سوی دولت به حساب سازمان‌های اتوبوسرانی سراسر کشور واریز شد.

سیدعلی لطفی‌زاده افزوده است: اعتبار یاد شده 20 درصد مجموع اعتبار اختصاص یافته به این بخش در بودجه سال 88 است که در اختیار 92 سازمان اتوبوسرانی سراسر کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران هنگام بستن بودجه مصوب شهرداری تهران در سال 88 برای دولت 48 میلیارد تومان سهم در بخش یارانه بلیت مترو تعیین کرده، اضافه کرد: این میزان اعتبار 18 میلیارد تومان بیشتر از کل اعتبار پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال 88 برای کل کشور در بخش یارانه بلیت اتوبوس و مترو است.

بنا به اعلام لطفی‌زاده، مصوبه شورای شهر در بودجه شهرداری به هیچ عنوان برای دولت الزام آور نیست؛ چون دولت نمی‌تواند خارج از قانون بودجه اعتباری اختصاص دهد. وی با بیان اینکه براساس بودجه مصوب مجلس فقط 30 میلیارد تومان اعتبار برای یارانه بلیت اتوبوس و متروی شهرهای سراسر کشور اختصاص داده شده است تاکید کرده است: این در حالی است که طبق مصوبه شورای شهر تهران 48 میلیارد تومان در بخش یارانه بلیت مترو به‌عنوان سهم دولت در نظر گرفته شده است.

به نظر دبیر شورای‌عالی ترافیک، اینکه برخی از مسئولان شهرداری تهران به مصوبه شورای شهر استناد کنند که دولت سهم خود را در بخش یارانه بلیت پرداخت نکرده تلقی درستی نیست. لطفی‌زاده معتقد است که شورای شهر تهران یا باید در تصمیمات خود به‌خصوص برای جذب کمک‌های مالی دولت با دولت هماهنگ باشد یا در غیر این‌صورت اینگونه اعتبارات را در بودجه خود نبیند تا موجب سردرگمی مسئولان شهری نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند با متقاعد کردن مجلس میزان اعتبار پیش‌بینی‌شده در بودجه سال 88 به بخش یارانه بلیت اتوبوس و مترو را افزایش دهد، ابراز امیدواری کرده است که شورای شهر تهران با هماهنگی بیشتر با دولت از بروز مشکلات در مجموعه بهره‌برداری پیشگیری کند.

کد خبر 91183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز