گروه شهری: مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: قرار بود امسال حداقل 80 واگن و 12 لکوموتیو جدید وارد ناوگان مترو شود

که به‌دلیل مشکلات بانکی این برنامه به‌شدت دچار بحران شده است چنانچه بیش از 2 ماه است که تجهیزات ساخت واگن‌های مترو در گمرک مانده اما امکان استفاده از آنها فراهم نیست.

محسن هاشمی با بیان این مطلب گفت: بیش از 2 ماه است که قطعات 32 واگن 2 طبقه خط تهران- کرج و برخی از قطعات واگن‌های خطوط داخلی که باید در کارخانجات واگن‌سازی‌ ساخته شوند و همچنین یک قطار خطوط درون شهری در گمرک، به‌دلیل عدم‌تامین اعتبارات اسنادی متوقف مانده‌اند.

وی افزود: سیستم بانکی چون اطمینان ندارد درصورت ورود واگن‌ها به ناوگان هزینه خرید آنها از سوی مترو تامین شود از تمدید LC و تامین اعتبارات اسنادی خودداری می‌کند، در این میان دولت و شهرداری باید بازپرداخت اعتبارات اسنادی را تضمین کنند تا واگن‌های جدید از گمرک ترخیص شده و به خطوط وارد شوند.

هاشمی خاطرنشان کرد: اگر مترو در بازپرداخت اعتبارات اسنادی تاخیر داشته باشد سیستم بانکی متضرر می‌شود و با توجه به اینکه اعتبارات و وام‌های قبلی مترو توسط دولت به موقع پرداخت نشده اکنون سیستم بانکی تضمین لازم برای تامین اعتبارات اسنادی جهت ورود واگن‌های جدید به ناوگان را ندارند.

وی با بیان اینکه 80 درصد ازمسافران خط 5 مترو مستقیم از کرج به تهران می‌آیند وتعداد مسافران ایستگاه‌های بین راهی بسیار کمتر است، گفت: برای رسیدن به سر فاصله حرکت 5 دقیقه در متروی تهران - کرج و کاهش تاخیرهای ناشی از خرابی واگن‌ها و همچنین رسیدن به سرفاصله حرکت 2 دقیقه در خطوط داخلی مترو قرارداد خرید 160 واگن 2طبقه و 38 لکوموتیو و 455 واگن معادل 65 قطار برای خطوط داخلی شهر منعقد شد اما با عدم‌تامین اعتبارات اسنادی برای ورود این واگن‌ها و لوکوموتیو‌ها به‌شدت دچار مشکل شده‌ایم.

هاشمی در ادامه گفت: البته برای خطوط جدید مانند خط 3 و 4 نیز باید واگن‌های دیگری خریداری شود اما متأسفانه عدم‌تامین اعتبارات اسنادی نگرانی‌های جدی در این زمینه به‌وجود آورده و از مسئولان درخواست داریم به این مشکل رسیدگی و برای حل آن اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید براینکه ما یا نباید مترو داشته باشیم و یا اگر داریم باید امکانات مورد نیاز آن را تامین کنیم و این سیستم به هیچ وجه به‌طور ناقص قابل اداره‌کردن نیست، افزود: مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا به‌دلیل کمبود ناوگان و فرسودگی آن شاهد سطح پایین خدمات رسانی و نارضایتی شهروندان نباشیم.

کد خبر 88990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز