مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

حسین قربانزاده: « مثل اینکه دوباره متولد شدم...» این جمله را احتمالا شنیده‌اید از کسی که بیماری سختی را پشت سر گذاشته، در حادثه‌ای به طرز غیرمعمول جان سالم به در برده یا یک موقعیت پر تنش روحی و عاطفی را از سر گذرانده و حالا معتقد است زندگی جدیدی را آغاز می‌کند و احساس می‌کند دوباره متولد شده است.

فرصت زیستن محدود است و در این محدودیت آنچه بیش از همه اهمیت می‌یابد چگونه زیستن است. ما در عصر سیمان و آهن زندگی می‌کنیم که سیطره زندگی ماشینی بر همه زوایای زندگی‌مان سایه انداخته و بیش از هر چیز نیاز به یک نسخه نجات بخش از این هجوم داریم. به کشف پنجره‌ای نیازمندیم که به روی آرامش باز شود. همشهری دو صرفا بهانه خلق تصور فرصت دوباره یافتن است دوباره زندگی‌کردن... .

خوشحالیم همچنانکه اولین شماره روزنامه همشهری در آذرماه سال 1371 در روز میلاد حضرت فاطمه (س) منتشر شد، همشهری دو نیز در همین روز مبارک منتشر می شود و این آغاز را برای نوشتن درباره الگوی زندگی فاطمی به فال نیک می گیریم. امید داریم پیش از آنکه فرصت ها از دست برود درباره چگونه زیستن و مهارت های زندگی مطلوب با شما خوانندگان همیشگی همشهری مشق کنیم و کیفیت زندگی را در ابعاد مختلف آن ارتقاء بخشیم. این تاسیس جدید پاسخی است به درخواست مخاطبان و نیازهای زندگی امروز تا بیشتر به دغدغه سبک زندگی مطلوب و مهارت‌های یک زندگی سالم و معنوی توجه کنیم و در مسیر احیای هویت ملی دینی و انقلابی تلاش کنیم.اگرچه شاید چنانکه پیشتر گفته شد، شوکی به ما وارد نشده تا برای دوباره زیستن عزم خود را جزم کنیم اما‌ چه بسا فرصت از دست برود ... .

حالا دوباره به ساعت نگاه کنید. دقیقا ساعت چند است؟
در همین دو دقیقه ای که شما مشغول خواندن این یادداشت بودید بیش از 200 نفر از این جهان چشم فرو بستند و قریب به اتفاق آنها این فرصت دوباره زیستن را از دست دادند اما ما هنوز فرصت داریم برای دوباره زیستن برای تجدید نظر در چگونه زیستن ... .

کد خبر 256563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز