شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر مناطق آزاد، آزاد نیستند، بلکه در پیچ و خم مقررات و قوانین دست و پا گیر گرفتار شده‌اند.

اکبر ترکان

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، اکبر ترکان با بیان اینکه طی این مدت نتوانستم مناطق آزاد را آزاد کنم، افزود: بتدریج از مزیت‌های این مناطق کاسته می‌شود و از نهادهای سیاسی، امنیتی گرفته تا نهادهای اقتصادی هر یک با پیچیدگی‌هایی که ایجاد می‌کنند، در کاهش مزیت مناطق آزاد تاثیرگذارند.

وی تصریح کرد: دولت ماموریت داد تا این موضوع را حل کنم، اما تا به امروز موفق نشدم، زیرا برخی مناطق آزاد ما مناطق مرزی هستند و ارگان‌هایی در این مناطق حضور دارند که کسی حریف آنها نیست.

ترکان با بیان اینکه تاکنون موفق نشدیم بروکراسی که در مرز وجود دارد را برطرف کنم، افزود: به اعتقاد بنده باید برخی ارگان‌ها را از مرز بیرون کرد، زیرا ما مرزبان اقتصادی - گمرک، مرزبان سیاسی - امنیتی و نیروی انتظامی داریم و حضور سایرین در منطقه مرزی ضرورتی ندارد.

مشاور رئیس جمهوری در خصوص فساد‌های مالی صورت گرفته در مناطق آزاد و گزارش آن به رئیس جمهوری نیز گفت: ریشه این موضوع در زمین‌خواری و امتیاز فروشی است، در مواقعی این زمین‌ها به دلیل روابط نادرست واگذار و به رانت تبدیل شدند. بر این اساس؛ زمین‌هایی بودند که برای اجرای پروژه واگذار شد و در زمان تعیین شده، اجرایی نشد که باید سند آن را باطل می‌کردند، اما این کار را نکردند و افرادی زمین را به قیمت ارزان تحویل گرفته و با رابطه و باندبازی، آن را به قیمت گزاف به فروش رساندند، اما به هیچ وجه حق فروش نداشتند، چرا که زمین را برای انجام پروژه تحویل گرفته بودند.

وی افزود: طی مدت حضور در مناطق آزاد، تا جایی که امکان داشت بخشی از واگذاری‌ها باطل اعلام کردیم، اما در مواردی به لحاظ حقوقی و قضایی کاری دست ما ساخته نبود و نتوانستیم زمین‌ها را پس بگیریم.

کد خبر 269704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha