همشهری آنلاین: یک شرکت در حال ساختن یک قاشق های‌تک است که در دست‌های لرزان افراد دچار بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون و ترمورهای یا لرزش‌های اولیه ثابت باقی می‌ماند.

Liftware

به گزارش هلث‌دی نیوز  قاشق لیفت‌ویر (Spoon Liftware) ساخت شرکت Lift Labs (یک شرکت تحت مالکیت گوگل) لرزش دست فرد را حس می‌کند و تطبیق‌های فوری را برای ثابت نگهداشتن قاشق انجام می‌دهد. آزمایش‌ها نشان داد که این وسیله می‌تواند تکان خوردن قاشق سوپ‌خوری را تا ۷۶ درصد کاهش دهد.

با اینکه فراورده‌های دیگر- از جمله قاشق‌های سنگین (weighted spoon)- برای افراد دچار ترمور ساخته شده است، قاشق لیفت‌ویر نخستین وسیله از نوع خود است.

دکتر جیل اوسترم، نورولوژیست در مرکز پزشکی سانفرانسیسکو در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «من بیمارانی دارم که نمی‌توانستند به طور مستقل غذا بخورند، و اطرافیان‌شان مجبور بودند به آنها غذا بدهند، و اکنون با استفاده از این قاشق می‌توانند خودشان غذا بخورند.»

اوسترم که در اختلالات حرکتی تخصص دارد، گفت: «این وسیله بیماری این افراد را علاج نمی‌کند- این افراد هنوز دچار ترمور هستند- اما تغییر بسیار مثبتی در زندگی شان به وجود می‌آورد.»

کد خبر 279349

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha