همشهری آنلاین: عکاسی لهستانی با ترکیب ۳۲ هزار عکسی که از سطح ماه به ثبت رسانیده توانسته تصاویری با جزئیاتی بی‌نظیر از قمر زمین را به وجود آورد.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، درتصاويري كه بارتوژ وژيسكي از ماه به ثبت رسانده مي‌توان خطوط منشعب شده در سطح ماه، پراكندگي ذراتي كه در اثر برخورد‌هاي شهاب‌سنگي ايجاد شده‌اند و ديگر جزئيات را با دقتي بالا مشاهده كرد.

اين عكاس 25 ساله با چسباندن 32 هزار عكس مختلف از ماه توانسته مجموعه‌اي از واضح‌ترين و باكيفيت‌ترين عكسهايي كه تاكنون از ماه ثبت شده را ارائه كند. اين تصاوير چهره آبله‌روي ماه را به خوبي نمايان ساخته‌اند.

رد تاريك درياهاي ماه، دشتهاي وسيع بازالتي كه توسط فوران‌هاي آتشفشاني باستاني ايجاد شده‌اند، در اين عكسها به رنگ‌هاي آبي و قهوه‌اي ديده مي‌شوند. اما شايد جالب‌توجه‌ترين ويژگي اين عكسها كه حجم كلي آنها برابر 73.4 گيگابايت است،‌ نمايش پراكندگي ذراتي است كه در اثر برخورد شهاب‌سنگ‌ها در اطراف يكي از جوان‌ترين حفره‌هاي برخوردي ماه ايجاد شده‌اند.

حفره مشهور تيكو كه به افتخار اخترشناس مشهور دانماركي تيكو براهه نامگذاري شده‌است را نيز مي‌توان به وضوح در قطب جنوب ماه مشاهده كرد.

وژيسكي براي ثبت اين تصاوير از تجهيزات ويژه‌اي به ارزش سه هزار و 500 دلار استفاده كرده‌است و تصاوير را از بالكن خانه‌اش در لهستان به ثبت رسانيده‌است. وي براي ثبت عكس‌ها يك ساعت و نيم و تركيب آنها با يكديگر 6 ساعت زمان صرف كرده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴