سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۳ - Feb 22, 2005
آغاز محاكمه مدعي انرژي درماني در تهران
000906.jpg
گروه حوادث: محمد ع.الف كه سال ها با ادعاي انرژي درماني در ايران و ساير كشورهاي جهان اقدام به درمان ايرانيان مي كرد، صبح روز پنجم اسفند ماه در تهران محاكمه مي شود.
به گزارش خبرنگار ما محمد ع. الف ماهها پيش به اتهام دخالت در امر پزشكي و سوء استفاده از اين شغل مقدس در شهر مشهد دستگير شد. وي با ارائه سي. دي هاي جعلي به بيماران خود به آنها القا مي كرد كه داراي انرژي خاصي براي درمان بيماري هاي صعب العلاج است. ع. الف چندين بار با حضور در شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي مدعي شد كه انرژي او از طريق امواج ماهواره اي نيز منتقل مي شود و ادعا كرد كه با استفاده از امواج او تعدادي از بينندگان برنامه تلويزيوني او شفا يافته اند.
وي شنيدن صداي خود را از عوامل بهبود بيماران مي دانست و با خواندن آواز سعي در القاء بهبودي در بيماران مي كرد.
اين مرد قرار است ساعت ۹ صبح روز پنجم اسفند ماه در شعبه ۱۰۰۸ دادگاه عمومي تهران به صورت علني و به رياست قاضي ميرخراساني محاكمه شود.

تعقيب و گريز پليس براي دستگيري سارق مسلح
گروه حوادث: مرد مسلحي كه با همدستي سه تن از دوستانش، تحت عنوان مأمور خانه اي را در شمال تهران مورد دستبرد قرار داده بودند، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي شكايت مردي به دايره يكم اداره آگاهي در دستور كار قرار گرفت. اين مرد در حالي كه وحشتزده بود به مأموران گفت: عصر روز ۱۵ بهمن ماه با همسرم براي خريد از خانه خارج شديم و حدود ساعت ۴۵/۱۹ بود كه به خانه برگشتيم. دقايقي از حضورمان نگذشته بود كه متوجه سرو صدا در طبقه دوم خانه ام شدم. وقتي به طبقه دوم رفتم متوجه حضور چهار مرد مسلح در خانه ام شدم كه در حال جمع آوري وسايل زندگي ام بودند.وقتي با اعتراض من روبه رو شدند حكمي را به من نشان دادند و عنوان كردند مأمور اطلاعات هستند. اما پس از جمع آوري اموال ارزشمندم از جمله طلا، جواهر، فرش دست و پاي من و همسرم را بستند و با خودرو پژو ۴۰۵ از محل متواري شدند.با طرح شكايت، مأموران با انجام چهره نگاري، به تعقيب افراد مسلح پرداختند تا اينكه ۲۹ بهمن ماه مأموران گشت در خيابان اتابك متوجه خودرو سرقتي شدند و پس از تعقيب و گريز، دستور ايست به سرنشينان خودرو دادند اما آنها بدون توجه به اخطار پليس اقدام به فرار كردند تا اينكه پس از تيراندازي، خودرو به شدت تصادف كرد و يكي از سرنشينان آن به نام حميد دستگير شد و ديگر سرنشين خودرو به نام امير متواري شد.هم اكنون تحقيق و بازجويي از حميد در حالي ادامه دارد كه وي در بازجويي مقدماتي به سرقت و جعل عنوان با همكاري دو تن از دوستانش اعتراف كرده است.

مرگ كودك دوساله توسط نامادري
000912.jpg
گروه حوادث: درگيري يك زوج جوان منجر به مرگ كودك دوساله همسر اول مرد شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز بيست و نهم بهمن ماه يك مرد جوان درحالي كه برادرش او را همراهي مي كرد دختر دوساله خود را كه نيمه جان بود در آغوش گرفته و وارد يكي از بيمارستان هاي تهران شد.
صورت كودك كبود بود و رنگ چهره وي به شدت پريده بود. پزشكان به سرعت براي كمك رساني به وي وارد عمل شدند. ولي چند دقيقه بعد ديگر جاني در بدن زهرا كوچولو نمانده بود و چشمان زيباي او براي هميشه برروي زندگي بسته شد.
با مرگ زهرا حراست بيمارستان به دليل مشكوك بودن فوت وي، پدرش را مورد تحقيق قرار دادند.
پدر ۲۷ ساله زهرا به مأموران گفت: نمي دانم چرا زهرا فوت كرد، وقتي به خانه آمدم بي حال بود، از همسر دومم علت بيماري زهرا را پرسيدم او در پاسخ به من گفت: زهرا ميوه شسته نشده را خورد و به اين حال افتاد. زهرا را همراه برادرم به بيمارستان رساندم ولي كودكم جان سپرد.
مراتب به اطلاع بازپرس هنرمند رسيد. مأموران آگاهي براي بررسي موضوع به بيمارستان مراجعه كردند. وقتي كارآگاهان متوجه وجود نامادري زهرا شدند بلافاصله براي تحقيق از وي به منزل مراجعه كردند و الهام ۱۷ ساله كه پنج ماه پيش به عقد پدر زهرا درآمده بود در مراحل اوليه بازجويي گفت: «شب گذشته با همسرم دعوايم شد. اعصابم خورد بود. در آشپزخانه مشغول كار بودم زهرا دائم دور پايم مي چرخيد. ناگهان از شدت عصبانيت او را هل دادم و سرش محكم به زمين خورد. آن شب فقط گريه كرد و من فكر نمي كردم كه اتفاق بدي برايش افتاده باشد ولي روز بعد وضعيت جسمي زهرا نامناسب شد كه همسرم او را به بيمارستان برد.»
الهام در ادامه تحقيقات به افسر پرونده گفت: «چند ماه قبل با همسرم در خيابان آشنا شدم. مي دانستم كه زن و بچه دارد ولي دوستي ما ادامه يافت تا اينكه همسرم به دادگاه رفته و درخواست طلاق از همسر اولش را كرد، همسر اولش بعد از طرح طلاق به منزل پدرش رفت و من سه ماه بعد از اين ماجرا در حالي كه هنوز صيغه طلاق براي آنان خوانده نشده بود به عقد همسرم درآمدم. زهرا نيز به درخواست پدرش از مادرش گرفته شد تا با ما زندگي كند. شب قبل از حادثه همسرم به من گفت: «خرج و مخارج زندگي در تهران گران است و بايد به دهات آنها در حوالي شهرستان تبريز برويم تا در آنجا زندگي كنيم. من حاضر به اين نقل مكان نبودم به همين دليل با هم درگير شديم، در نهايت من عصبانيتم را بر سر زهرا تخليه كردم ولي اصلاً قصد كشتن اين دختر بچه را نداشتم.»
مادر زهرا وقتي به دادسراي امور جنايي آمد هنوز از مرگ فرزندش خبر نداشت. بهت زده بود كه چرا او را به اين مكان فراخوانده اند.
وقتي به او گفتند كه زهراي ۲ ساله اش كشته شده بي صدا در گوشه اي از دادسرا نشست و صورتش غرق اشك شد.
او در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در مورد اين كه چرا از همسرت جدا شدي گفت: «او ديگر مرا نمي خواست.»
وي با اعلام اين مطلب كه از ازدواج دوم همسرش با خبر بوده گفت: «نمي دانستم كه قانون سرپرستي دخترم را تا هفت سالگي به من مي دهد. در دادگاه شوهرم گفت كه زهرا را مي خواهد، من هم رضايت دادم.»
بررسي بيشتر در خصوص اين پرونده در دايره ۱۰ آگاهي و دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
000909.jpg
۳۰ سال حبس براي قاتل ۱۳ ساله
گروه حوادث: دادگاه عالي ايالت كاروليناي جنوبي پسري را كه پدربزرگ و مادربزرگ خود را به طرز فجيعي به قتل رسانده و ادعا كرده بود كه هنگام ارتكاب قتل براثر مصرف بيش از حد داروهاي ضد افسردگي اختيار خود را از دست داده بوده است به تحمل سي سال حبس محكوم كرد.
قاضي دادگاه پس از شنيدن دفاعيات وكيل مدافع و سخنان دادستاني كريستوفر پيتكن را كه اكنون با گذشت دو سال از مرگ مقتولان ۱۵ساله شده است به كمترين مجازات ممكن كه ۳۰ سال حبس است محكوم كرد. كريستوفر كه از ابتداي جلسات دادگاه هرگز سخني به ميان نياورده بود پيش از خوانده شدن رأي نهايي خطاب به قاضي دادگاه گفت: تنها چيزي كه مي توانم بگويم اين است كه از اين لحظه به بعد هر آنچه كه توسط خداوند براي من مقدر شده باشد در زندگيم جاري خواهد شد و هر آنچه كه او تصميم بگيرد از زبان شما جاري خواهد شد.
كريستوفر هنگام قرائت رأي نهايي تنها سرش را به پايين انداخته و هيچ عكس العملي از خود نشان نمي داد. اعضاي هيئت منصفه پس از ۶ ساعت بحث و تبادل نظر حكم نهايي براي متهم را تعيين كردند. پيش از تعيين حكم نهايي اعضاي خانواده متهم خواهان تخفيف در مجازات از جانب دادگاه شدند.پدر كريستوفر كه والدينش توسط پسرش به قتل رسيدند خطاب به قاضي دادگاه گفت: من عاشق پسرم هستم و به همين دليل از شما مي خواهم كه در مجازات وي تخفيفي قائل شويد. من والدينم را نيز به اندازه كريستوفر دوست داشتم اما آنچه كه از آن مطمئن هستم اين است كه اگر آنها هم اينجا بودند بي شك از شما همين درخواست را مي كردند.
قاضي دادگاه خطاب به خانواده متهم گفت: من نيز به عنوان يك قاضي با شما همدردي مي كنم اما وظيفه قانوني ام مرا در اين خصوص بسيار محدود كرده است. آنچه كه رخ داد تراژدي بسيار غم انگيزي هم براي خانواده متهم و هم براي قربانيان اين حادثه بود. اميدوارم كه اين مسئله توجه كارشناسان اجتماعي را به دغدغه هاي نوجوانان و مجازاتي كه براي آنها در سنين بسيار پايين تعيين مي شود، جلب كند.
قتل براي يك ساندويچ همبرگر
گروه حوادث: پليس سنت لوئيس دختر ۱۲ ساله اي را كه هنگام دعوا بر سر يك ساندويچ همبرگر خواهر ۹ساله خود را به قتل رسانده بود با اتهام قتل عمد بازداشت كرد. طبق قوانين قضايي سنت لوئيس دادگاه خانواده بايد تصميم بگيرد كه آيا متهم صلاحيت محاكمه به عنوان يك متهم بالغ را دارد يا خير؟
به گزارش پزشكي قانوني اثر چندين ضربه بر روي گلوي مقتوله مشهود بوده است اما تا كنون علت اصلي فوت وي مشخص نشده است. به گفته مأمور تحقيق پرونده متهم روز ۲۲ دسامبر خواهر خود را به قتل رسانده است.
اول فوريه مددكاران اجتماعي يك مركز رواني با اداره پليس تماس گرفته و اطلاع دادند كه دختر ۱۲ ساله اي كه در بخش رواني بستري است شبها با كابوس از خواب پريده و ادعا مي كند كه هنگام دعوا بر سر يك ساندويچ همبرگر خواهر كوچك تر خود را به قتل رسانده است.
مأمور تحقيق پرونده پس از بازخواني پرونده مرگ مقتول خواهر وي را با اتهام قتل عمد روبه رو كرد. متهم در حال حاضر در بخش بيماران رواني بستري است اما انتظار مي رود كه ظرف چند روز آينده به زندان نوجوانان منتقل شود.

حكم قصاص براي عامل قتل شهرك وحدت
گروه حوادث: حكم قصاص مغازه داري كه در يك درگيري خياباني باعث مرگ پسر جواني شده بود، از سوي قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، شهريور ماه امسال از طريق مأموران كلانتري به بازپرس ويژه قتل كرج اطلاع داده شد كه در شهرك وحدت نزاعي درگرفته كه در پي آن جوان ۲۰ ساله اي در اثر ضربات چاقو جان باخته است. پس از حضور بازپرس در صحنه وقوع حادثه، مشخص شد كه جسد متعلق به مصطفي.ج است كه در يك نزاع دسته جمعي و در حمايت از برادرش محمد توسط فردي به نام هادي كه صاحب يك فروشگاه در داخل پاساژي در شهرك وحدت بود به قتل رسيده است.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني و انجام تحقيقات مقدماتي هادي و دو تن از دوستانش به نام هاي سيامك و خسرو كه دو برادر بودند، شناسايي و دستگير شدند. هادي پس از دستگيري، بلافاصله به قتل مصطفي اعتراف كرد. وي كه چندي قبل به اتهام مباشرت در قتل عمدي مصطفي در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش محاكمه شد، شركت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل را قبول كرد اما منكر هرگونه جنايتي شد. وي در تشريح جزييات درگيري خطاب به قاضي گفت: ماجرا از اين قرار بود كه محمد برادر مقتول از افرادي بود كه به دلايل نامعلوم مقابل پاساژ ما تردد داشت و هر از گاهي باعث ايجاد مزاحمت براي رهگذران مي شد. من به همراه چند تن از مغازه داران كه يكي از آنها سيامك بود چندين مرتبه به او تذكر داده بوديم تا ديگر مقابل پاساژ توقف بي جا نكند. اما او گوش نمي كرد و همين امر در كسب و كار ما تأثير بسياري گذاشته بود.
وي در ادامه مدعي شد: روز حادثه وقتي سيامك ديد كه محمد مقابل پاساژ ايستاده به طرفش رفت و سر همين موضوع با هم درگير شدند. وقتي من اين صحنه را ديدم در فروشگاهم را بستم و به كمكش رفتم. در آن لحظه مصطفي در حالي كه داسي را در دست داشت در حمايت از برادرش به طرفمان آمد و به من حمله ور شد. يك ضربه به گردنم وارد كرد طوري كه به زمين افتادم. وقتي به حالت عادي برگشتم با چاقويي كه در دست داشتم ضربه اي را به شكم مصطفي وارد كردم. اما هيچ ضربه اي به گردن وي نزدم. در آن روز پس از دستگيري از آن جايي كه دو دوستم (سيامك و خسرو) به شدت مجروح شده بودند، قتل را گردن گرفتم. آنها به من گفته بودند رضايت اولياي دم را مي گيرند.
اين گزارش حاكي است، در طول جلسه محاكمه، تمامي افرادي كه متهم به شركت در نزاع دسته جمعي منجر به قتل بودند، مورد سؤال قرار گرفتند. اما همگي مدعي شدند نديده اند ضرباتي كه به مقتول وارد شده توسط چه كسي صورت گرفته است. اين در حالي است كه پزشكي قانوني، علت اصلي مرگ را ضربه وارده به شريان حياتي گردن اعلام كرده است.
بر پايه اين گزارش، صبح ديروز قاضي عزيزمحمدي به همراه چهار مستشارش، هادي را به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس(اعدام) و چهار نفري را كه در درگيري منجر به قتل شركت داشتند از ۳ تا ۷ سال حبس محكوم كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوانعالي كشور فرستاده شد تا در صورت تأييد در مقام اجرا قرار گيرد.

فرار سارقان با گاز گرفتن دست مالباخته
گروه حوادث: سارقان با كندن گوشت دست مالباخته چند ميليون تومان از وي ربودند.
به گزارش خبرنگارما، عصر روز بيست و نهم بهمن ماه مرد ۳۳ ساله اي در حالي كه چهار ميليون و پانصد هزار تومان تراول چك را از بانك صادرات شعبه تهرانپارس تحويل گرفته بود از ساختمان بانك خارج شد. هنوز چند قدمي از بانك فاصله نگرفته بود كه يك خودرو پژو با دو سرنشين سد راه وي شدند و در يك حركت سريع كيف دستي حاوي تراول چك ها را از دست وي ربودند.
مرد كه سارقان او را غافلگير كرده بودند براي اينكه كيف دستي خود را از آنان پس بگيرد و به شيشه خودرو آويزان شد. سارقان با سرعت زياد به حركت خود ادامه دادند. چند ثانيه مرد به روي آسفالت خيابان كشيده شد و در اين حال يكي از سارقان با دندان خود انگشت دست مالباخته را گرفته و در نهايت قسمتي از گوشت دست وي را نيز كند و درد ناشي از اين جراحت باعث شد مالباخته چاره اي جز رها كردن شيشه خودرو سارقان را نداشته باشد.

سارق عابر بانك در چنگال پليس
گروه حوادث: جوان ۲۰ ساله اي كه با دستكاري عابر بانك ها، با شگردي خاص اقدام به سرقت مي كرد، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جوان ۲۰ ساله كه عصر روز جمعه به دام مأموران افتاده بود، به داديار سليماني گفت: حدود يك ماه بود كه با دستكاري برخي كليدهاي عابر بانك ها اقدام به سرقت پول هاي افراد مي كردم. به اين ترتيب كه با چسب زدن به برخي كليدهاي عابر بانك، زماني كه زن جواني قصد برداشتن پول از حسابش را داشت، كارت در آن گير مي كرد و وقتي به بهانه كمك به او وارد عمل مي شدم، زماني كه حواسش نبود مبلغي پول از حساب او به حساب خودم حواله مي كردم. اين امر دو مرتبه اتفاق افتاد طوري كه در مرحله اول ۸۰ هزار تومان و در مرحله دوم ۳۰۰ هزار تومان پول برداشت كردم، اما آخرين بار زن جوان متوجه عمليات زيركانه من شد و شروع به داد و فرياد كرد. برپايه اين گزارش، با دستور داديار سليماني پرونده براي بررسي بيشتر در اختيار كارآگاهان قرار گرفت و جوان ۲۰ ساله با قرار بازداشت روانه بازداشتگاه شد.

نزاع منجر به قتل در ميدان شهدا
گروه حوادث: نزاع خياباني عصر روز بيست و نهم بهمن ماه جان يك پسر جوان را گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۸ ناگهان در ميدان شهداي تهران نزاعي بين سه جوان رخ داد. چند دقيقه اي طول نكشيد كه برق چاقويي كه يكي از طرفين از جيب خود خارج كرد توجه شاهدان را به خود جلب كرد ولي فرصتي باقي نماند تا مانع حمله وي به سوي محمد
۲۲ ساله شوند.ضارب بعد از وارد آوردن دو ضربه به كتف و كمر محمد به همراه ديگر فرد حاضر در نزاع از محل واقعه گريخت.اهالي محمد را به بيمارستان شهيد معيري رساندند. ولي تلاش پزشكان براي نجات جان وي بي ثمر باقي ماند و جوان ۲۲ ساله جان سپرد. مراتب به اطلاع بازپرس هنرمند رسيد. جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت.در حال حاضر مأموران دايره ۱۰ آگاهي در جست وجوي عامل جنايت ميدان شهدا هستند.

دستگيري سارقان خودروهاي مدل بالا
گروه حوادث: دو سارق خودروهاي مدل بالا بعد از يك عمليات تعقيب و گريز در خيابان حكيميه دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، سي ام بهمن ماه سال جاري ساعت ۱۷ ماموران گشت آگاهي در خيابان حكيميه تهران به سرنشينان يك دستگاه خودرو مشكوك شده و دستور توقف دادند. سرنشينان خودرو بدون توجه به دستور ماموران انتظامي با سرعت بيشتر قصد فرار داشتند كه ماموران براي دستگيري آنان شليك كردند. خودرو نيز بعد از تصادف با يك خودرو ديگر متوقف شد. ماموران بعد از دستگيري امير و علي كه سرنشينان خودرو بنز بودند در بازرسي از خودرو مذكور ۱۷ كارت اتومبيل، يك كارت بيمه، وسايل جعل پلاك، چند فقره چك جعلي كشف كردند.
امير و علي به اداره آگاهي مركز انتقال يافته و در تحقيقات پليس معلوم شد آنان سارقان خودروهاي اولدزمبيل، بنز و كاپريس و وسايل داخل خودرو هستند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |