همشهری‌آنلاین - فرانک عطیف: رییس گوگل معتقد است: نوجوانان و جوانان عصر اطلاعات سریع موبایلی، مشکل مطالعه دارند

به گزارش فرانس‌پرس از داووس در سوئیس؛ اریک اشمیت 54 ساله، مدیر اجرایی و رئیس غول اینترنت اظهار داشت: چیزی که من نگرانش هستم مطالعه عمقی است.

مطالعه عمقی از نظر اشمیت خواندن و مطالعه برای درک بیشتر موضوع ها و مسائل است.

اشمیت افزود: در حالی که دنیا به این ابزار و وسایل سریع و انتقال همزمان توجه دارد... فرد زمان کمتری را صرف مطالعه ادبیات، کتاب، نشریه و غیره می‌کند. این مسئله احتمالا روی شناخت و ادراک و روی مطالعه تاثیر دارد.

اشمیت کمتر نگران میزان زمانی است که بچه‌ها به انجام بازی ویدیویی می‌گذرانند. او گفت: شواهد زیادی وجود دارد که بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری سبب می‌شود در حقیقت نگاه استراتژیک، تحلیل‌گرانه و به طور اخص هماهنگی بین چشم و دست در نوجوان‌ها تقویت شود.


او با تاکید بر روی پیشرفت‌های جادویی فن‌آوری به عنوان مثال به بحث ترجمه اشاره کرد: سناریو به این شکل است: وارد رستورانی می‌شوی که زبان کارکنان و محل موردنظر را نمی‌دانی. تلفنت را بر‌می‌داری، از منو عکس می‌گیری، برایت ترجمه می‌شود، بعد چیزی را که دوست داری انتخاب می‌کنی و باز تلفنت سفارشت را ترجمه می‌کند.

اشمیت با یادآوری آنچه در خصوص بحران اقتصادی رخ داده است، هشدار داد پیشرفت فن‌آوری ممکن است برایمان دنیای امن‌تری را به ارمغان نیاورد.

اریک ادامه داد: من فکر نمی‌کنم فن‌آوری دنیا را امن‌تر یا قابل‌پیش‌بینی‌تر بکند. بلکه می‌تواند آن را نا‌امن‌تر و قطعاً پیچیده تر کند. چون بحث ارتباطات متقابل مطرح می‌شود.

کد خبر 100585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز