سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: سیلوستر استالونه ستاره هالیوود در اواخر دهه 70 و 80 که سالهاست ستاره اقبالش افول کرده، قصد دارد بازگشتی دیگر را تجربه کند.

او با فیلمی به سینما می‌آید که 30 سال پیش او را به شهرت رساند. باورش کمی سخت است ولی استالونه در 60 سالگی با ششمین فیلم از سری فیلم‌های راکی بازمی‌گردد.
وقتی سیلوستر استالونه تصمیم گرفت بعد از 16سال راکی بالبوا را به پرده نقره‌ای بازگرداند، حتی همسرش نیز او را سرزنش کرد. اما استالونه مصمم بود که ششمین قسمت از سری فیلم‌های راکی را بسازد. او پیش هر استودیویی که می‌رفت پاسخ یکسانی را دریافت می‌کرد: «تو در شصت‌سالگی جذابیتی برای سینماروهای جوان امروزی نداری.»
استالونه می‌گوید: «به نظر مردم، جریان این فیلم مثل رژه‌ای بوده که تمام شده بود و من نمی‌توانستم دوباره آن را از نو اجرا کنم. احساس می‌کردم که پانزده سال از عمرم را بیهوده گذرانده بودم و باید خودم را از شر این احساس تأسف رها می‌کردم.»
بالاخره استودیوی متروگلدوین مه‌یر به همراه رولوشن استودیوز تصمیم به ساخت «راکی بالبوا» گرفتند.
در قسمت جدید راکی، او در شرایطی قرار می‌گیرد که مجبور است برای کسب درآمد بیشتر با یک قهرمان جوان مبارزه کند؛ چیزی که به نوعی استعاره‌ای از زندگی واقعی خود استالونه است؛استالونه‌ای که باید برای احیای زندگی حرفه‌ای‌اش تلاش کند. استالونه می‌گوید: «یک بازیگر دوبار می‌میرد، که بار اول خیلی دشوارتر است.» او درباره افولش از اوج سینمای هالیوود می‌گوید: «مرگ هنری خیلی سخت است. اینکه بفهمی دیگر به درد نمی‌خوری، واقعیتی است که هضمش خیلی دشوار است.»
فیلم «راکی بالبوا» از 22دسامبر در سینماها به نمایش گذاشته می‌شود؛ فیلمی که کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن بر عهده استالونه بوده است. این فیلم آخرین بارقه‌های امید بازیگری است که بعد از «سرزمین پلیس»  در سال 1997، تاکنون نتوانسته فیلم پرفروش داشته باشد.
استالونه همچنین قصد دارد بار دیگر در قالب سرباز قدیمی جنگ ویتنام- جان رمبو-  حضور پیدا کند که به احتمال زیاد دو سال دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.
تلاش استالونه برای احیای نقش‌هایی که سالها قبل محبوب بوده‌اند، کاری است که سایر بازیگرانی که به سرنوشت او دچار شده‌اند، از آن حمایت می‌کنند و بار دیگر نام او و حمایت‌کنندگانش بر سر زبان‌ها خواهد افتاد.
اروین وینکلر که یکی از تهیه‌کنندگان اولین فیلم از سری فیلم‌های راکی به  حساب می‌آید، می‌گوید: «ما برای راکی برنده اسکار شدیم و این برای ما خیلی خوشایند بود. ما نمی‌خواستیم کاری ارائه دهیم که از آن احساس شرمساری کنیم و همواره این نگرانی را داشتیم که مبادا به کارمان جدی نگاه نشود.»
پیتر سیلوی یکی دیگر از تهیه‌کنندگان نسخه اولیه «راکی» می‌گوید: «در فیلم جدید آنها آگاهانه با نگاهی طنز‌آمیز به رویارویی راکی پا به سن گذاشته و یک بوکسور جوان نگاه کرده‌اند و این به نظرم جواب می‌دهد.»
اما بعضی از پیچش‌های داستان کاملاً بی‌ارتباط با فیلم به نظر می‌رسند، مثلاً جایی که رؤسای کمیسیون بوکس از صدور مجوز برای راکی بالبوا سر باز می‌زنند. او می‌گوید: «شما دارید کارتان را انجام می‌دهید، اما چرا قصد دارید جلوی کار من را بگیرید؟»
وینکلر ادامه می‌دهد: «این فیلم درباره مردی است که تصور نمی‌کند که چون شصت سالش شده، از صحنه به طور کامل حذف شده است. مردی که فکر می‌کند نباید نادیده گرفته شود، چرا که هنوز زنده است.»حضور سیلوستر استالونه به عنوان یک اسباب‌بازی ساز، در فیلم «بچه‌های جاسوس سه بعدی: پایان بازی» و «رقیب» نشان‌دهنده این حقیقت است که قبل از «راکی بالبوا» به او پیشنهاد خوبی نشده است.
استالونه اما حاضر نبود این واقعیت را بپذیرد که دورانش سپری شده است و با رجوع به شخصیت‌های موفق گذشته، ریسک مسخره شدن را به جان خرید. خود او می‌گوید: در هر سنی فعالیتم را انجام می‌دهد و بعد از آن، راه را برای نسل جدید باز می‌کنم، اما هم‌نسلان من هنوز هستند و تصور می‌کنند که چیزهای زیادی برای عرضه دارند اما متأسفانه فرصت چندانی برای آنها وجود ندارد. به آنها به چشم کسانی نگاه می‌شود که تاریخ مصرفشان گذشته است، اما این اصلاً درست نیست. این فیلم می‌خواهد بگوید که ما هنوز چیزهای زیادی برای گفتن داریم.»

کد خبر 10216

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز