همشهری آنلاین: مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران در سال 1380 تاسیس شد

امروزه روند سریع پیشرفت در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ساختار آموزش عالی را نیز همچون دیگر گستره ها دگرگون ساخته است.

با کمک ابزارها و امکانات وسیعی که آموزش الکترونیکی در اختیار دارد می توان دامنه آموزش عالی را توسعه داد و کیفیت آن را بهبود بخشید.

ایجاد سهولت در یادگیری، از بین بردن محدودیت های زمانی و مکانی، کاهش هزینه ها و پاسخگویی منعطف به نیازهای اجتماعی از دیگر ویژگی های این نوع آموزش می‌باشد.

دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی کشور در بهمن ماه 1380 اقدام به تاسیس مرکز آموزش های الکترونیکی نمود و بدین ترتیب اولین گام را در جهت سیاست گذاری اصولی و سازماندهی در این حوزه برداشت.ژ

این مرکز در دو سال اولیه تاسیس خود با هدف کسب تجربه، تولید دروس مختلف دانشگاهی را در برنامه کاری خود قرار داد و جهت آماده سازی بستر قرار گیری دروس تولید شده، نرم افزارهای لازم را خریداری نمود.

این مرکز با استفاده از تجربیات قبلی و با مدیریت، اهداف و چشم انداز جدید قصد دارد تا افق‌های نوینی را روی آموزش عالی کشور بگشاید.

فعالیت‌های مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران:

  • بستر سازی فرهنگی، فنی و تخصصی در راستای تبیین، ترویج و تحقق تفکر آموزش مجازی
  • تغییر ابعاد ساختاری و محتوایی مرکز با هدف تحول در پذیرش و آموزش دانشگاهی
  • تاکید بر انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی به عنوان زیربنای فعالیت‌های مرکز

در این راستا طرح ارتقا مرکز آموزش های الکترونیکی به پردیس مجازی و پذیرش دانشجو با ایجاد دپارتمان های مختلف در مرکز، توسط کارشناسان در دست بررسی و مطالعه است.

در این زمینه تولید الکترونیکی دروس عمومی و پایه و همچنین تاسیس دوره ها و رشته های زیر در راس برنامه های کاری مرکز قرار دارد:

  • دوره های کاربردی
  • رشته های خاص دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه، علاقمندان و داوطلبان
  • رشته های مشترک مجازی داخلی و خارجی
  • رشته های نوین دانشگاهی با بینش آینده محوری

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 102757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز