همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران گفت:

مراسم روز ملی ایران نیز روز 21 خرداد ماه با حضور مسولان، دست اندرکاران و میهمانان خارجی در سالن جمهوری اسلامی ایران در اکسپو2010 شانگهای چین برگزار می شود.

کاظم اکبرپور با اشاره به اینکه این نمایشگاه هر پنج سال یک بار به عنوان رویدادهای مهم جهان برگزار می شود گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز10 اردیبهشت برگزار می‌شود و از روز11 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به زیبایی های سالن جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، گفت: سالن کشورمان در فضایی به وسعت دو هزار مترمربع، نشاندهنده فرهنگ و تمدن ایران زمین با آمیزه ای از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران با بیان آنکه این نمایشگاه با شعار "شهر بهتر، زندگی بهتر" از روز 11 اردیبهشت ماه جاری آغاز بکار می کند، پیش بینی کرد: در طی شش ماه برگزاری این نمایشگاه بیش از 10 میلیون نفر از غرفه ایران با موضوع تنوع فرهنگ شهری بازدید خواهند کرد.

وی گفت: در غرفه ایران علاوه بر ارایه فرهنگ شهری، شهرسازی، قومیت و فرهنگ تولیداتی در عرصه لیزر، اکتشافات، پزشکی هسته ای و ماهواره امید به تماشای عموم گذاشته می شود.

اکسپوها رویدادهای فرهنگی باسابقه ی 150 ساله است و کشورهای مختلف جهان بر آن هستند تا آخرین دستاوردها و آفرینش های علمی، فرهنگی و صنعتی خود را در این نمایشگاه به تماشای عموم بگذارند.

کد خبر 106272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز