همشهری‌آنلاین: نجف دریابندری، مترجم نامدار معاصر در بخش آی‌سی‌یوی بیمارستان ایران مهر بستری است و از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

محمد زهرایی، مدیر انتشارات کارنامه و ناشر عمده آثار نجف‌دریابندری ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: این سومین سکته‌‌مغزی است که استاد دریابندری در چند سال اخیر داشته‌اند و بلافاصله بعد از این اتفاق،شنبه همین هفته به بیمارستان ایرانمهر رساندیمش و متاسفانه اوضاع عمومی ایشان چندان مطلوب نیست و امیدواریم که با دعای خیر مردم و اهالی فرهنگ و هنر این مترجم نامدار و انسان شریف بتواند زندگی عادی خود را از سر بگیرد.

به گفته آقای زهرایی  کتاب «از این لحاظ»، که مجموعه‌ای از یادداشت‌های دریابندری است آماده عرضه به بازار است و اوایل هفته آینده بر پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار خواهد گرفت.
همچنین ترجمه نمایشنامه«خانه برناردو آلبا» اثر لورکا و  مجموعه‌داستان‌های ارنست همینگوی هم به زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

از دریابندری چاپ هفدهم «کتاب مسطاب آشپزی» در دو جلد هم اینک در بازار نشر عرضه شده است.

«رساله در طبیعت انسان» دیوید هیوم که مهمترین اثر این فیلسوف تجربی بریتانیاست هم از جمله آثاری است که دریابندری بخش‌های اعظمش را در نشر کارنامه برگردانش انجام شده است.

کد خبر 108794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز