دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین-فرانک عطیف: خوان مانوئل سانتوز، کاندیدای حزب حاکم دور نهایی انتخابات کلمبیا را برده است.

با شمارش تقریبا همه آرا، سانتوز 69 درصد آرا را به خود اختصاص داد و از رقیبش آنتاناس موکوس از حزب سبز بیش از 40 پله جلو بود.

او در سخنرانی پیروزی انتخاباتی به بزرگ‌ترین گروه شورشی کلمبیا، -فارک- گفت که عمر‌شان به سر رسیده است.

سانتوز ادامه داد "هیچ فرصتی برای مذاکره" با شورشیان وجود نخواهد داشت و خواست که گروگان‌ها را بدون هیچ شرطی ازاد کنند.

هفته پیش، نیروهای امنیتی کلمبیا سه افسر پلیس و یک سرباز را نجات دادند. آنها حدود 12 سال اسیر فارک (نیروهای انقلابی مسلح کلمبیا) بودند.

سانتوزکه پیشتر وزیر دفاع بوده نیروهای مسلح این کشور را به خاطر این عملیات نجات و تلاش هر روزشان در امن نگه‌داشتن کلمبیا تحسین کرد.او گفت تا زمانی که سانت به سانت کشور در امنیت نباشد از پانخواهد نشست.

اما در هفته‌ای که دو سرباز به خاطر قتل ‌های فراقضایی به 28 سال زندان محکوم شدند به ارتش هشدار داد به قانون اساسی پایبند باشند و به حقوق بشر احترام بگذارند.

او از خانواده‌ای معروف و پر سابقه در امر سیاست است. عموی بزرگش، ادواردو سانتوز از سال 1938 تا 1942 رئیس جمهور بود و مال بزرگ‌ترین روزنامه‌ این کشور، ال تیمپو.خویشاوند دیگرش فرانسیسکو سانتوز در حال حاضر معاون رئیس جمهور است.خویشاوند دیگرش فرانسیسکو سانتوز در حال حاضر معاون رئیس جمهور است.

او در زندگی سیاسی اش پیش از برد انتخابات ریاست جمهوری وزیر تجارت خارجی و وزیر بازرگانی بوده‌است.اما کارش در پست وزارت دفاع در دوران ریاست جمهوری اوریبه از سال 2006 تا 2009 بیشترین تاثیر را در موفقیتش داشته و به نوعی زمینه ساز رسیدنش به ریاست جمهوری بوده است.

سانتوز در سخنرانی‌اش همچنین رئیس جمهور فعلی، آلوارو اوریبه را به خاطر اداره  حزب وحدت اجتماعی ملی تحسین کرد.

 حتی بعد از 8 سال ریاست جمهوری، آمار تایید اوریبه بالا و 60 درصد است و مانوئل سانتوز گفته می خواهد موفقیت‌های او را ادامه دهد.

او گفت: آقای اوریبه این پیروزی شما نیز هست. ما راه و پیشرفت شما را که طی 8 سال به دست آورده‌اید ادامه خواهیم داد.با تکیه بر امنیتی که ایجاد کرده‌ایم می توانیم اکنون بر اشتغال‌زایی، جنگ با فقر و ارائه فرصت برای همه کلمبیایی ها متمرکز شویم.»

در جریان انتخابات خشونت و درگیری هایی به وقوع پیوست اما خبرنگاران حاضر در این کشور گفته اند سطح خشونت‌ها در مقایسه با انتخابات پیشین بسیار کمتر بوده است.

کد خبر 110116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز