یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره فیلم ونیز (Mostra Internazionale d'Arte Cinematografica di Venezia) قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان و پس از کن معتبرترین جشنواره سینمایی جهان به شمار می‌آید

ونیز

جشنواره فیلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی در ونیز ایتالیا برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به شمار می‌آید. جشتواره فیلم ونیز در طول سال‌های جنگ دوم جهانی برگزار نمی‌شد و در برخی سال‌ها، بخش مسابقه آن فعال نبوده است.

جایزه اصلی جشنواره ونیز، شیر طلایی نام دارد. در بعضی سال‌های جشنواره شیر نقره‌ای هم برای کارگردانی فیلم‌های کوتاهی یا فیلم‌اول کارگردان اهدا شده است. جایزه ویژه هیات داوران نیز در اغلب سال‌ها به یک یا دو فیلم اهدا می‌شود.

Statues of lions pictured near the red carpet entrance of the 66th Venice film festival

در این جشنواره، همچنین جایزه‌ای به نام جایزه انسانیت وجود دارد. این جایزه که مبلغ آن ۵۰ هزار دلار است، به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌دوستانه می‌کنند.

Golden Lion Venice Film Festival

همچنین جایزه Coppa Volpi (جام روباه) به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود.از سال 2002 به بعد "جایزه سان مارکو" برای بهترین فیلم بخش ضدجریان اختصاص داده شد.

منبع: ویکیپدیا

کد خبر 110987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز