چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل رسما اعلام کرد که به دلیل استقبال کم از نکسوس وان تولید و عرضه این تلفن همراه هوشمند برپایه سیستم آندروئید را متوقف خواهد کرد

شرکت HTC آخرین دستگاه‌های نکسوس وان تولید شده را به گوگل تحویل داد.

گوگل با هدف رقابت با "آیفون" اپل، نکسوس وان را تولید کرده بود اما اکنون به نظر می‌رسد که قصد دارد برای همیشه با آن وداع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اعلام خبر تولید و فروش تلفن‌های همراه مایکروسافت اکنون نوبت به گوگل رسیده است که دست از تلاش برای رقابت با اپل بردارد.

تنها تلفن "گوگل" را شرکت تایوانی HTC تولید می‌کرد و عرضه آن به صورت آنلاین و مستقیما از روی سایت گوگل انجام می‌شد و بنابراین به دلیل اینکه از حمایت اپراتوارهای تلفن همراه برخوردار نبود با استقبال زیادی مواجه نشد. به همین علت گوگل رسما اعلام کرد که دیگر تولید و عرضه تلفن همراه را ادامه نخواهد داد. همچنین به نظر می رسد این پایان کار گوگل در بخش سخت افزار باشد.

نکسوس وان تلفن همراه هوشمندی با توانایی ویژه ارائه سرویس‌های مختلف گوگل در روی تلفن همراه و برپایه سیستم عامل آندروئید است.

نمایشگر صفحه لمسی 7/3 اینچی WVGA AMOLED، پردازشگر یک گیگاهرتز Qualcomm QSD 8250، حافظه فلاش و رم 512 مگابیت، کارت حافظه میکرو اس. دی 4 گیگابایتی و باتری با توانایی شارژ 7 ساعت در حالت مکالمه با شبکه نسل سوم از ویژگی‌های این تلفن همراه است.

کد خبر 112086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز