چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کاظم برگ‌نیسی مولف و مترجم و ادب‌پژوه نامدار صبح چهارشنبه،30 تیردر بیمارستان امام خمینی(ره) تهران درگذشت.

سیدحسین رضوی برقعی دوست و همکار زنده‌یاد برگ‌نیسی که از قم عازم تهران بود، ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت:آقای برگ نیسی صبح امروز در بیمارستان امام خمینی (ره) درگذشت.

 اما به گزارش خبرگزاری مهر  دقایقی قبل از مخابره این خبر، خانم حمیدفر مسئول بخش ICU بیمارستان امام خمینی با اعلام اینکه کاظم برگ نیسی هنوز در قید حیات است، وضعیت جسمی وی را به شدت نامساعد توصیف کرد و با این حال اطلاعات دیگری به خبرنگار مهر نداد و گفت: نمی‌توانم چیزی در این باره به شما بگویم. این جزو اسرار حرفه‌ای ماست.

وی ارائه هر گونه اطلاعات درباره وضعیت جسمی این مترجم فقید را به هماهنگی با خانواده وی منوط کرده بود.

بااین حال، رضوی که خود دندانپزشک است و از شب 26 تیرماه که این حادثه برای زنده‌یاد برگ‌نیسی افتاد، پیگیر کارهای درمانی او در بیمارستان بوده است، درباره این حادثه گفت: آقای برگ‌نیسی ساعت 10 شب روز شنبه 26 تیرماه می‌خواسته ازآسانسور خارج شود که متاسفانه آسانسور دچار نقص می‌شود و از طبقه چهارم به پائین سقوط می‌کند.

وی با تشریح جزئیات این سانحه دلخراش گفت: متاسفانه بر اثر این سقوط ضایعات آهن‌ و بارهایی که روی آسانسور بوده، بر روی او می‌افتد و سنگینی وزن او هم مزید بر علت می‌شود. با این حال او را به هشتگرد منتقل کردند که بیمارستان‌های این منطقه به خاطر وضعیت به شدت نامساعدش از پذیرش او سرباز زدند و نهایتاً با هلی‌کوپتر به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد.

رضوی اضافه کرد: متاسفانه در این بیمارستان دستگاه فشارسنج دچار نقص بود و باعث شد که پزشکان بعد از سه روز نتوانند مشکل اصلی او را که باعث بیهوشی و به کما رفتنش شده، تشخیص دهند. در حالی که وضعیت او بالاتر از اورژانسی یعنی PCR بود.

این همکار برگ‌نیسی با اظهار تاسف از نبود امکانات درمانی در یکی از بزرگترین بیمارستان‌های پایتخت، نسبت به وضعیت بیماران مشابه در مناطق محروم کشور مانند کردستان و بلوچستان هشدار داد.

کد خبر 112114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز