سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم فوتبال شهرداری تبریز، یکی از تیم‌های زیرمجموعه سازمان ورزش شهرداری تبریز است

شهرداری تبریز

در سال 1385 باشگاه ورزشی آتش نشانی تبریز به همت برادران یمین هاشمی از مسابقات دسته دوم باشگاه‌های تبریز تشکیل شد و در همان سال با قهرمانی در دسته دوم به دسته اول صعود کرد.

 این تیم در سال 1364 با موافقت شهردار وقت تبریز، به نام باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز تغییر نام یافت و تا سال ۷۲ در مسابقات لیگ برتر استان در رشته فوتبال به فعالیت خود ادامه ‌داد تا اینکه باشگاه در سال ۷۲ با قهرمانی در مسابقات لیگ استان به لیگ دسته اول کشور راه یافت.

شهرداری تبریز در سال‌های ۷۰-۷۱ در مسابقات دسته سوم کشور حضور داشت، بعد از 2 سال حضور در لیگ دسته اول کشور در سال ۷۴ به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط کرد ولی در سال ۷۵ دوباره به لیگ دسته اول صعود کرد.

دسن

پرونده‌ها:

more رویدادهای 10 دوره لیگ برتر فوتبال ایران / یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال / دوازدهمین دوره لیگ برتر

 

more  تاریخچه فوتبال / تاریخچه فوتبال در ایران /

 

more زندگینامه مربیان فوتبال ایران / زندگینامه فوتبالیست‌های ایران / پرافتخارترین مربیان لیگ فوتبال ایران

 

دسن

 در سال ۷۶ طبق تصمیم مسئولین شهرداری با بسیج تبریز ادغام شد و به نام باشگاه مقاومت شهرداری در مسابقات لیگ دسته اول حضور پیدا کرد که در همان سال به مقام پنجم دست یافت.

شهرداری تبریز در سال ۷۷ دوباره به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط کرد و از آن سال به بعد باشگاه فقط سرمایه گذاری روی تیم‌های پایه و توسعه اماکن ورزشی را سرلوحه کار خود قرار داد و در سال ۸۰ در مسابقات لیگ استان قهرمان شد و به مسابقات زیر گروه صعود کرد.

این تیم سیر صعودی خود را با استفاده از بازیکنان پایه ادامه داد تا اینکه در سال ۸۲ قهرمان مسابقات زیر گروه کشور شد و در سال 1384 نایب قهرمان مسابقات دسته دوم کشور شد و به مسابقات لیگ دسته اول صعود کرد و در فصل ۸۵ در اولین سال حضور به مقام هشتم دست یافت.

تیم فوتبال شهرداری تبریز در فصل 1388- 1389 فوتبال دسته یک توانست خود را به جمع تیم‌های لیگ برتر اضافه کند.

این تیم در فصل 89 - 90  با سرمربیگری اکبر میثاقیان در بین 18 تیم حاضر در دهمین دوره لیگ برتر فوتبال قرار داشت.

سپس از لیگ برتر حذف شد و دوباره در سال 1392 به جمع تیم‌های لیگ برتری پیوست اما فدراسیون فوتبال با رای کمیته انضباطی پیرامون تبانی، پرونده این تیم برای حضور در لیگ برتر را بست.

لیگ برتر دهم

کد خبر 112470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز