شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه علوم اسلامی رضوی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به همت نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی در سال 1363 پایه گذاری شد

دانشگاه علوم اسلامی رضوی

اساسنامه این دانشگاه که در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) واقع شده است، در سال 1374 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و اکنون این دانشگاه با تأکید بر اصالت حوزوی و مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ارکان و اهداف دانشگاه:

دانشگاه علوم اسلامی رضوی، طبق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای 4 رکن؛ مؤسس، هیأت امناء، ریاست و شورای دانشگاه می باشد.

اهداف دانشگاه:

  • تربیت فقیه، اسلام شناس، محقق و استاد در رشته های مختلف علوم اسلامی
  • تربیت حقوقدان، قاضی و کارشناس حقوقی
  • تربیت عالم دینی و مبلغ اسلامی با هدف گسترش فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در داخل و خارج کشور
  • تربیت نیروی انسانی کارآمد برای مراکز علمی و آموزشی ـ پژوهشی کشور
  • برنامه درسی دانشگاه، تلفیقی است از دروس حوزوی و دانشگاهی که به تصویب وزارت علوم رسیده است.

دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ابتدای تأسیس در جهت نیل به اهداف تعیین شده در اساسنامه خود از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در بخش آموزش و پژوهش دانشگاه بهره برده و با توجه به نیاز حوزه و دانشگاه به اساتید آشنا به علوم حوزوی و دانشگاهی، اهتمام ویژه‌ای به تربیت و پرورش اساتید و مدرسان فاضل داشته است.

این اساتید علاوه بر تبحّر در یک رشته تخصصی دانشگاهی به علوم حوزوی در سطح خارج و همچنین حداقل یک زبان خارجی مسلط می باشند. برخی اساتید از فارغ التحصیلان دانشگاه بوده که به عنوان هیئت علمی و یا مدرس، در دانشگاه به امر تدریس مشغول می باشند.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 113856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز