همشهری آنلاین: عملیات انتقال سوخت هسته ای به داخل ساختمان رآکتور نیروگاه اتمی بوشهر با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سرگئی کرینکو رئیس آژانس انرژی اتمی روسیه آغاز شد.

iran-rosieh

به گزارش خبرنگار مهر از بوشهر، اولین بارگذاری سوخت نیروگاه بوشهر شامل 163 مجتمع سوخت است که پس از استقرار در ساختمان رآکتور و انجام بازرسی های لازم به داخل قلب رآکتور منتقل می شود.

بنابر این گزارش انتقال سوخت هسته ای به داخل ساختمان رآکتور بیانگر این است که نیروگاه اتمی بوشهر با انجام موفق کلیه آزمایشها بر روی سیستم ها و تجهیزات اصلی رآکتور طی یکسال گذشته، آماده راه اندازی شده است.

بنا براین گزارش سوخت نیروگاه هسته ای بوشهر در زمستان 1386 از روسیه به بوشهر منتقل شد که تا پیش از این در محفظه های ویژه ای در انباری مخصوص نگهداری می شد و پس از انتقال سوخت به داخل ساختمان رآکتور به منظور فراهم کردن امکان بازرسی فنی، سوخت از داخل محفظه های ویژه خارج و در مکان پیش بینی شده مستقر می شود.

این گزارش تاکید دارد با انتقال سوخت به داخل قلب رآکتور مراحل راه اندازی رآکتور آغاز خواهد شد و نیروگاه هسته ای هزار مگاواتی بوشهر در شرایط رسیدن به قدرت نامی، معادل 915 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور خواهد افزود.

 

کد خبر 114357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز