همشهری آنلاین: کره شمالی به کره جنوبی پیشنهاد مذاکرات نظامی را برای رفع مناقشات موجود بین دو کشور داده است.

کره شمالی و جنوبی

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش داد، یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره جنوبی روز پنجشنبه در سئول اعلام کرد این پیشنهاد در یک جلسه کاری در روستای مرزی پانمونجوم (Panmunjom) در منطقه غیرنظامی شده از طریق مجاری نظامی ارایه شده است.

در این پیشنهاد آمده است که پیونگ یانگ قصد دارد در کنار مسایل دیگر، مناقشه مرز دریایی و اقدامات ناخوشایند اطلاعاتی کره جنوبی از طریق پروازهای شناسایی را مطرح کند.

در حال حاضر مقامات کره جنوبی در حال رایزنی در این باره هستند که آیا این پیشنهاد مذاکره را بپذیرند یا خیر. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از محافل دولتی خبر داده است که احتمالا این پیشنهاد مذاکره رد می شود.

 غرق ناو جنگی

آخرین بار در اکتبر 2008 بود که مذاکراتی میان کره شمالی و جنوبی در سطح نظامی صورت گرفت. روابط دو کشور بیش از همه پس از غرق یک ناو جنگی در مارس گذشته به شدت رو به وخامت گذاشت. در تحقیقات بین المللی مشخص شد که یک اژدر متعلق به کره شمالی به این ناو در نزدیکی مرز دریایی محل مناقشه دو کره اصابت کرده است. این حادثه به قیمت جان 46 نفر از نیروی دریایی کره جنوبی تمام شد. با این حال پیونگ یانگ این اتهامات را رد کرده است.

 پیشنهاد ملاقات خانواده های دور افتاده از هم

کمتر از یک هفته پیش پیونگ یانگ پیشنهاد ازسرگیری ملاقات های به حال تعلیق درآمده اعضای خانواده های جدا افتاده از یکدیگر در دو کره در 60 سال اخیر را مطرح کرد. این ملاقات ها یک سال است که به حال تعلیق در آمده زیرا سئول درخواست همسایه خود را که به سبک استالینیستی رهبری می شود، برای اعطای کمک های غذایی نادیده گرفته است.

کد خبر 116204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز