پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد هوای قسمت وسیعی از استان از اواخر وقت جمعه سرد و بارانی می‌شود

rain

در این اطلاعیه آمده است تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای بیانگر نفوذ یک سامانه جوی ناپایدار از روی دریای سیاه به استان اردبیل و کرانه‌های جنوبی دریای خزر می‌باشد.

براین اساس از اواخر وقت جمعه با وزش بادهای بطور نسبی سرد از جانب شمال شرق آسمان منطقه را به تدریج ابر و مه فرا می گیرد و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده ساکنان قسمت وسیعی از استان اردبیل شاهد ریزش پراکنده باران و تداوم هوای مه آلود خواهند بود.

به لحاظ آنکه هوای سردی نیز از عرض های شمالی روی استان اردبیل ریزش می کند، دمای هوا در منطقه به شکل محسوسی کاهش می یابد. با توجه به کاهش دمای هوا، ریزش برف در نقاط کوهستانی و مرتفع استان اردبیل طی روزهای شنبه و یکنشبه دور از انتظار نیست.

ساکنان شهر اردبیل از چند روز گذشته شاهد آسمانی بطور نسبی صاف همراه با افزایش دمای هوا در طول روز و استقرار هوای بطور نسبی سرد در طول شب هستند.

دمای هوای اردبیل امروز (پنجشنبه) به شکل محسوسی افزایش یافته و بیشینه آن به 30 درجه سلسیوس (سانتی گراد) رسیده که در این فصل از سال وقوع چنین دمایی کم سابقه می باشد، این درحالیست که ساکنان این شهر سحرگاه امروز را با دمای پنج درجه بالای صفر سپری کردند. اردبیل به ویژه مرکز این استان به لحاظ موقعیت طبیعی و جغرافیایی وقرار گرفتن در مسیر سامانه ها و جریانهای جوی گوناگون از شرایط اقلیمی و هوایی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با اکثر نقاط کشور برخوردار است.

کد خبر 118872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز