همشهری آنلاین: عملیات اعزام 103 هزار زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی از روز 29 مهرماه آغاز شد و نخستین گروه از زائران ایرانی پس از ورود به مدینه جهت عرض ادب به محضر رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه مدفون در بقیع مشرف شدند.

haj filght

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، نخستین گروه از زائران ایرانی پس از ورود به مدینه جهت عرض ادب به محضر رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه مدفون در بقیع مشرف شدند.

گفتنی است خادمین اجرائی و فرهنگی زائران ایرانی از چند روز قبل با استقرار در مدینه منوره مقدمات ورود ، اسکان و پذیرایی از زائران را فراهم آورده اند.

بنابراین گزارش ، پرواز رفت عملیات حج تمتع که از 29 مهرماه آغاز شد و در 19 آبان‌ماه به پایان می‌رسد. برگشت زائران به کشور جمهوری اسلامی نیز از اول آذرماه آغاز خواهد شد و در 18 آذرماه عملیات حج تمتع امسال به پایان خواهد ‌رسد.

جابه‌جایی زائران خانه خدا در سال جاری از 17 شهر کشور و توسط سه شرکت هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر و سعودی انجام می‌شود.

ایران ایر در مسیر‌های تهران، اصفهان، اردبیل، تبریز، شرکت هواپیمایی سعودی نیز پروازهای تهران، ساری، اهواز،‌ مشهد، بندر‌عباس، یزد، ارومیه، رشت، زاهدان و بوشهر و شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر‌های تهران، گرگان، کرمان، کرمانشاه و شیراز اقدام به جابه‌جایی زائران در تاریخ‌های یاد شده خواهند کرد.

کد خبر 118891
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز