همشهری آنلاین: عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا گفت: گروههای پرخطر در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند.

vaccine

به گفته دکتر مسعود مردانی، با آغاز فصل سرما گروه های پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند و باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
کودکان، افراد بالای 50 سال، تمامی بیماران دیابتی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران کلیوی مزمن، بیمارانی که دیالیز می‌شوند و یا در لیست پیوند کلیه هستند، جزء گروههای پرخطر محسوب می‌شوند.

بیماران مبتلا به ایدز، بیمارانی که نقص در سیستم ایمنی دارند و تحت درمان با کورتون هستند، همچنین بیماران سرطانی و افرادی که رادیوتراپی و شیمی درمانی می‌شوند نیز باید برای زدن واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

پرسنل پزشکی نیز که در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی هستند و باید خود را در برابر بیماری واکسینه کنند.

عضو کمیته علمی کشوری پیشگیری از آنفلوانزا به خانمهای بارداری که زمان زایمانشان در فصل زمستان است، توصیه کرد: حتما برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا واکسن آن را تزریق کنند.

 

کد خبر 120150

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز