همشهری آنلاین: ئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینکه، برگه اعزام به خدمت از طریق پست به آدرس مشمول ارسال خواهد شد، تصریح کرد: عدم حضور مشمول در روز اعزام، به منزله غیبت است و مشمول با سه ماه اضافه خدمت، در اولین دوره یا دوره‌های بعدی، اعزام خواهد شد

سرباز

سردار صدرالسادات، درخصوص مراحل اعزام به خدمت مقدس سربازی گفت: پس از تحویل مدارک اعزام از سوی مشمول به یکی از دفاتر پلیس + 10، حداکثر بعد از 20 روز، برگه اعزام به خدمت که تاریخ اعزام در آن مشخص شده از طریق پست به آدرس مشمول ارسال خواهد شد.

مشمولان می‌بایست در صورت عدم دریافت برگه اعزام در دوره زمانی ذکر شده، به اداره وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه و برگه اعزام را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه، حداقل یک هفته قبل از تاریخ اعزام، برگه‌ای با عنوان «برگه اعلام محل مراجعه مشمولان» که کد مرکز آموزش در آن درجه شده از طریق پست به آدرس مشمول ارسال می‌شود، افزود: مشمولان در صورت عدم دریافت این برگه می‌بایست در ساعت مقرر روز اعزام، به همراه برگه اعزام به معاونت وظیفه عمومی استان مربوطه مراجعه و برگه فوق را دریافت کنند.

به گفته، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، پس از تعیین کد مرکز آموزش و صدور برگه اعلام محل مراجعه مشمولان، امکان تمدید موعد اعزام و تغییر کد محل آموزش وجود ندارد، البته به جز درموارد خاص و معاذیر قانونی.

صدرالسادات اضافه کرد: چنانچه مشمول پس از دریافت برگه اعزام و قبل از موعد اعزام، وضعیت جدیدی برای او ایجاد شود، مثلا در دانشگاه قبول و یا واجد یکی از معافیت‌ها شود، می‌بایست مراتب را به وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود اعلام کند.

وی، تاکید کرد: عدم حضور مشمول در روز اعزام برابر ساعت، تاریخ و مکان تعیین شده، به منزله غیبت است و مشمول با سه ماه اضافه خدمت در اولین دوره یا دوره‌های بعدی اعزام به خدمت، اعزام خواهد شد.

این مقام انتظامی همچنین، تصریح کرد: تعیین یگان خدمتی سربازان پس از اتمام دوره آموزشی، به عهده نیروهای مسلح می‌باشد، بنابراین سربازان از مراجعه به مراکز وظیفه عمومی برای تعیین یگان خدمتی یا جابجایی یگان، خوداری کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار صدرالسادات، همچنین درخصوص مشولان متقاضی خدمت دردستگاه‌های دولتی در قالب امریه، گفت: اینگونه مشمولان باید حداقل دوماه قبل از موعد اعزام، درخواست خود را به سازمان یا نهاد مربوطه ارایه دهند و برای اطلاع از نتیجه کار، تنها به سازمان‌های درخواست کننده امریه، مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: مشولانی که دارای سابقه خدمت قبلی هستند، برای ادامه خدمت، به یگان قبلی معرفی می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را به وظیفه عمومی شهرستان یا استان محل سکونت خود اعلام کنند .

کد خبر 121152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز