مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت تونل نیایش به زودی در 5 جبهه آغاز می‌شود.

کارگاه های تونل نیایش

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: "حفر تونل های دسترسی به تونل اصلی نیایش پایان یافته و به زودی عملیات احداث تونل اصلی در 5 جبهه کاری آغاز می شود. "

مهندس علی اصغر مونسان با اشاره به این‌که برای ساخت، این تونل 5 جبهه کاری در نظرگرفته شده تا عملیات احداث با سرعت بیشتری انجام شود، افزود:" کارگاه نیایش واقع در بزرگراه نیایش حد فاصل بزرگراه کردستان و خیابان سئول ، کارگاه کردستان واقع در تقاطع بزرگراه کردستان با بزرگراه نیایش ، کارگاه ولی عصر(عج) واقع در حاشیه غربی خیابان ولی عصر (عج) ، کارگاه گلشهر واقع در بلوار آفریقا و کارگاه صدر واقع در تقاطع بزرگراه شهید مدرس و صدر جبهه های کاری تعیین شده برای احداث این تونل است."

او اظهار داشت که تونل نیایش دو رشته تونل برای ارتباط بین بزرگراه های نیایش - صدر و همچنین تامین دسترسی به بزرگراه کردستان است.

مونسان همچنین اظهار داشت: " طول این تونل 6 هزار و 637 متر،شامل تونل های اصلی و دسترسی است. همچنین سطح مقطع حفاری در اکثر مسیر 136 متر مربع است که در مقاطعی از تونل سطح مقطع حفاری به 407 مترمربع می رسد. در این بخش ،ارتفاع تونل به اندازه یک ساختمان 6 طبقه خواهد بود. اجرای چنین سطح مقطعی در دنیا بی نظیر است و در طراحی آن سعی شده با استفاده از روش های نوین طراحی ، ضخامت تحکیمات اولیه به حداقل برسد."

کارگاه های تونل نیایش

بنا به گفته مهندس مونسان تمامی حرکات تونل قبل از حفاری ، حین حفاری و پس از آن، در زمان ساخت تونل نیایش، کنترل می شود و با توجه به عبور تونل از مجاورت ساختمان ها سعی شده ،حرکت زمین ناشی از حفر تونل ، با دقت بالایی ثبت و بررسی شود تا با انجام پیش بینی ها و اقدام های لازم ،اثر ساخت تونل بر ساختمان ها به کمترین میزان خود برسد.

او گفت :" استانداردهای اروپا در مسائل ایمنی و تهویه این تونل رعایت شده و سعی شده است از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در جلوگیری و کنترل حریق و نیز تهویه و تخلیه هوای تونل استفاده شود."

بنا به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ،با ساخت این تونل بخش قابل توجهی از بار ترافیکی
بزرگراه های شهید همت و حکیم جذب این مسیر شده و امکان دسترسی از منتهی الیه شرقی تهران به شمال غرب فراهم خواهد شد.

کد خبر 121688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز