همشهری آنلاین: رقابت‌های کوراش قهرمانی جوانان جهان با قهرمانی تیم ملی ایران در دهلی نو به پایان رسید.

جودو

به گزارش مهر، این دوره از مسابقات روز پنجشنبه (25 آذر) در دهلی نو آغاز شده بود که در نهایت جمعه شب با قهرمانی تیم ایران که موفق به کسب دو مدال طلا ، سه نقره و دو برنز شده بود به پایان رسید. تیم‌های ازبکستان و هندوستان نیز عناوین بعدی را کسب کردند.

روز جمعه در دومین روز این مسابقات، سعید رضائیان در وزن 60- کیلوگرم در دور اول حریفی از ازبکستان را شکست داد و در دور دوم مقابل حریف آفریقای جنوبی به پیروزی دست یافت، وی در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده میزبان باخت و برنز گرفت.

در وزن 66- کیلوگرم، عباس یزدانی بعد از برتری مقابل حریفی از نیوزلند، دور دوم مقابل ورزشکار ژاپنی به برتری رسید، در مرحله نیمه نهایی هم حریفی از ترکیه را شکست داد و در دیدار فینال به ازبکستان باخت و نقره گرفت.

در وزن 100- کیلوگرم، جواد محجوب با پشت سر گذاشتن حریفانی از هند، نیوزلند و یونان به فینال مسابقات راه یافت تا در نهایت با شکست از کوراش‌کار ازبکستانی مدال نقره را کسب کند. در همین وزن سعید قاسمی، دیگر کوراش‌کار تیم ملی با گذر از حریفانی از هند و افغانستان در دور سوم نتیجه را به حریف ازبکستانی واگذار کرد تا دومین مدال برنز ایران به دست آید.

ابراهیم قجر، نماینده ایران در وزن 100+کیلوگرم بعد از استراحت در دور نخست، حریفی از ازبکستان را شکست داد و در نهایت با برتری مقابل حریفی از مغولستان راهی دیدار نهایی شد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف نماینده ژاپن رفت و با قبول شکست مقابل این حریف به نشان نقره دست یافت.

در روز اول این مسابقات مجتبی نیک‌بین و احمد جفاکش هم دو مدال طلا برای تیم ایران کسب کرده بودند.

کد خبر 123373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز