مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام اینکه نرخ انواع آرم طرح ترافیک سال 90 در شورا به تصویب رسیده است، گفت: این نرخ‌ها برای تایید نهایی به شورای عالی ترافیک ارائه خواهد شد.

 به گزارش ایسنا، خسرو دانشجو روز سه‌شنبه در پایان سیصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران که به طور استثنا به صورت غیرعلنی برگزار شد با اعلام اینکه در جلسه امروز قیمت‌های پیشنهادی به شورای عالی ترافیک برای انواع نرخ‌های آرم طرح ترافیک سال 90 به تصویب رسید، گفت: بر اساس این پیشنهاد تصویبی آرم طرح ترافیک برای جانبازان بالای 70 درصد رایگان و برای جانبازان 35 تا 70 درصد، معلولین، بیماران خاص و خبرنگاران همانند سال گذشته 25 هزار تومان تعیین شد.

 وی افزود: همچنین نرخ آرم طرح ترافیک برای خودروهای عمومی،‌ حمل بار، مینی بوس و مدیل باس 20 هزار تومان،‌ برای افراد حقیقی واجد شرایط 500 هزار تومان، برای خودروهای دولتی پلاک قرمز 500 هزار تومان، برای خودروهای دولتی با پلاک شخصی و نهادهای عمومی غیر دولتی 650 هزار تومان و برای شرکت‌ها و موسسات خصوصی حقوقی یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شد.

 سخنگوی شورای شهر تهران افزود: همچنین کارت کامیون دوماهه عادی 200 هزار تومان و کارت کامیون شناور دو ماهه 250 هزار تومان تعیین شد.

 وی افزود: بر اساس این تصمیم شورای شهر تهران کارت شناور سهمیه بگیران یک میلیون و 200 هزار تومان و کارت شناور سایر متقاضیان 2 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است.

 دانشجو اضافه کرد: همچنین مجوز روزانه برای ورود به محدوده طرح ترافیک 10 هزار تومان و مجوز هفتگی نیز 60 هزار تومان تعیین شد.

 وی افزود: بر این اساس نرخ صدور آرم المثنی 25 هزار تومان و نرخ تعویض آرم نیز 5 درصد قیمت کلی آرم تعیین شده است.

 وی افزود: همچنین صدور کارت برای مدیرانی که محل کار آنها در محدوده طرح ترافیک قرار دارد و سال گذشته آرم طرح ترافیک را به صورت مجانی دریافت می‌کردند برای سال 90، 500 هزار تومان تعیین شده است.

 وی افزود: شورای شهر تهران برای تشویق افرادی که از کارت شناور استفاده می‌کنند تصمیم گرفت در صورت مراجعه و درخواست شخصی این افراد به ازای هر کارت شناور دو برچسب طرح ترافیک به آنها برای افزایش انگیزه ارائه کند.

 سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران موظف شده است که هر یک از این موارد آرم طرح ترافیک را بر اساس تعداد تعیین شده صادر کند و بیش از آن صدور آرم نداشته باشد.

 دانشجو در خاتمه تصریح کرد: برای کنترل بیشتر محدوده طرح ترافیک نیز تعیین شد که شهروندانی که به صورت غیر مجاز اقدام به ورود به محدوده طرح ترافیک می‌کنند، علاوه بر پرداخت جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک عوارض مربوط به این طرح را نیز پرداخت کند.

کد خبر 127223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز