دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواه بین المللی تئاتر فجر به عنوان مهمترین تجلیگاه فعالیت‌های یک ساله هنر نمایش در کشور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود

تئاتر

تجربه برگزاری 27 دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شرایطی را فراهم نمود تا با استفاده از این تجربه ساختار برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره متناسب با شرایط فعلی تولید و اجرای نمایش در کشور، تعامل بیشتر میان بخش‌های آموزشی پژوهشی با بخش حرفه‌ای و توجه به گوناگونی حوزه تولید تئاتردر جهان طراحی و اجرا شود.

تا دوره بیست و چهارم جشنواره تئاتر فجر اکثر آثار حاضر، آثار جدیدی بودند که برای جشنواره تولید می‌شدند. این تعداد تولید که در یک فرآیند رقابتی اتفاق می‌افتاد باعث معرفی استعدادهای جدید به تئاتر کشور شد، اما محدود بودن امکانات سخت افزاری تولید و اجرا منجر به شتاب‌زدگی در برخی تولیدات و نحوه ارائه آنها می‌شد.

از دوره بیست و چهارم به جز معدود آثاری که برای حضور در جشنواره تولید شدند اکثر آثار از میان نمایش‌هایی که اجرای عمومی شده بودند انتخاب می‌شدند.

بر اساس این نظریه که جشنواره محلی است برای عرضه تولیدات یک ساله تئاتر کشور، اما از دوره بیست و ششم ترکیبی از دو شیوه پیشین انتخاب آثار به کار گرفته شد.

بدین صورت که بخشی از آثار جشنواره آثار اجرا شده در طول سال بودند و برخی آثار تولیدات جدیدی که برای حضور در جشنواره آماده سازی می‌شدند.

منبع مورد استفاده برای این مدخل

کد خبر 127626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز